بنگلادش و میانمار برای بازگرداندن آوارگان روهینگیا توافق کردند

بر اساس توافق امروز وزرای خارجه بنگلادش و میانمار، آوارگان روهینگیایی از ماه نوامبر به کشور خود بازمی‌گردند.

بنگلادش و میانمار برای بازگرداندن آوارگان روهینگیا توافق کردند
کد خبر: 241862
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۸ ۱۸:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| وزارت خارجه بنگلادش امروز سه شنبه از توافق این کشور با میانمار برای بازگرداندن اولین گروه از آوارگان مسلمان روهینگیایی به کشورشان خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت خارجه بنگلادش، این توافق در دیدار امروز وزرای خارجه بنگلادش و میانمار در داکا ایجاد شده و قرار است روند بازگشت اولین گروه از آوارگان میانمار به وطن خود از ماه نوامبر آغاز شود.

این درحالی است که پارلمان کانادا 30 شهریور ماه سال جاری به اتفاق آرا قطعنامه ای را به تصویب رساندند که بر اساس آن اقدامات نظامی دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا «نسل‌کشی» به رسمیت شناخته می شود.

قانونگذاران کانادایی از شورای امنیت سازمان ملل خواستند تا با ارجاع این پرونده به دیوان بین‌ المللی کیفری زمینه محاکمه مسببان و عوامل این نسل‌کشی را فراهم کند.

این درحالی است که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل متحد پیشتر و در سالگرد وقوع جنایت علیه مسلمانان در میانمار با انتشار گزارشی اعلام کرده بود فرمانده کل ارتش میانمار به همراه 5 ژنرال وی «به قصد نسل کشی» مسلمانان در غرب این کشور مرتکب قتل و تجاوز گروهی شده‌اند.

شایان ذکر است، از 25 آگوست سال 2016 میلادی نظامیان ارتش میانمار به همراه بودائیان افراطی به بهانه واهی حمله گروهی از مسلمانان ایالت راخین واقع در غرب میانمار به چند پُست بازرسی مرزی، در سایه سکوت مدعیان حقوق بشر و طرفداران دروغین دموکراسی تعداد زیادی از مسلمانان را به قتل رسانده، به زنان تعرض کرده، منازل و مزارع آنها را به آتش کشیدند و به این ترتیب تعداد زیادی از این افراد را آواره کشور همسایه یعنی بنگلادش کرده اند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها