معروف‌ترین نویسنده هنگ‌کنگ درگذشت/ هنرمندی با اقتباس‌های سینمایی

لوئیس چا ملقب به جین یونگ نویسنده چینی‌تبار که از آثارش اقتباس‌های تلویزیونی و سینمایی بسیاری ساخته شده است، دیروز در سن 94 سالگی درگذشت.

معروف‌ترین نویسنده هنگ‌کنگ درگذشت/ هنرمندی با اقتباس‌های سینمایی
کد خبر: 242089
|
۱۳۹۷/۰۸/۰۹ ۱۵:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از آسوشیتدپرس، لوئیس چا ملقب به جین یونگ، نویسنده و روزنامه نگار هنگ‌کنگی، بعد از تحمل یک دوره طولانی بیماری در سن 94 سالگی درگذشت. روزنامه هنگ کنگی مینگ پائو که یونگ خود یکی از بنیانگذاران آن در سال 1959 بوده است با انتشار این خبر توضیح داد که او روز سه شنبه 30 نوامبر (8 آبان) در بیمارستان هنگ کنگ درگذشته است.

جین یونگ معروف‌ترین رمان نویس هنگ‌کنگ است و کتاب های او از پرفروش ترین و خوانده شده‌ترین آثار چینی معاصر به حساب می آید. رمان‌های جین یونگ درباره هنرهای رزمی باستانی، میلیون ها بار در چین تجدید چاپ شده و آثارش دستمایه ساخت بی شمار فیلم سینمایی، مجموعه های تلویزیونی، نمایشنامه های رادیویی، کتاب های کمیک و بازی های ویدیویی شده است.

داستان‌های جین یونگ در ژانر «ووشیا» سبکی متشکل از سلحشوری‌های قهرمانان رزمی کار است که به زبان‌های زیادی از جمله کره‌ای، انگلیسی، ژاپنی، فرانسوی، ویتنامی، اندونزیایی، برمه‌ای و تایلندی ترجمه شده است.

جین یونگ در ششم فوریه سال 1924 میلادی در هانگ‌ژو چین به ‌دنیا آمد. او در جوانی قصد داشت دیپلمات شود و به همین منظور اول به روزنامه نگاری روی آورد اما انقلاب کمونیستی سال 1949 رویای او را به باد داد پس در جوانی رو به علاقه قدیم خود یعنی هنرهای رزمی باستانی آورد و اولین رمان خود در همین سبک به نام «کتاب و شمشیر» را در سال 1955 عرضه کرد؛ کتابی که به سرعت مورد استقبال عموم قرار گرفت.

از دیگر آثار مشهور او می توان به «شمشیر بهشت، تیغ اژدها» اشاره کرد که درباره سلحشور دل رحمی است که از مهارت های کنگ فویی خود برای اتحاد یک گروه از هم پاشیده استفاده می کند و یا دیگر رمانش «شکار عقاب» که سرگذشت تراژیک یک قهرمان را روایت می کند که با فدا کردن جان خود کشور را از حمله مغول ها محافظت می کند.

آثار جین یونگ تاثیر زیادی بر فرهنگ پاپ و سینمای هنگ‌کنگ گذاشته است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها