پامپئو: می‌خواهیم چین مثل یک کشور عادی رفتار کند

وزیر خارجه آمریکا از تلاشی «چند جانبه» برای متقاعد کردن چین به انجام رفتاری همانند یک «کشور عادی در زمینه تجارت» و احترام به «قوانین بین‌المللی» خبر داد. پیش از آن 10 کیفرخواست علیه اتباع چینی به اتهام سرقت اسناد سری هوانوردی صادر شده بود.

پامپئو: می‌خواهیم چین مثل یک کشور عادی رفتار کند
کد خبر: 242174
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۰ ۱۰:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا رفتار چین در سرقت مالکیت معنوی را "نامناسب" و "نامنطبق با جایگاه یک ابر قدرت یا یک رهبر در جهان" دانست.

به گزارش رویترز، پامپئو در مصاحبه‌ای رادیویی تاکید کرد: سرقت مالکیت معنوی یک کشور دیگر، اقدامی که چین برای صدها میلیارد دلار انجام داد، امری است که چین باید متوقف کند.

پامپئو همچنین گفت احتمالا در بلند مدت چین به بزرگترین چالش امنیت ملی ایالات متحده تبدیل می‌شود و دولت ترامپ در حال عقب‌ راندن آنها در تمامی جنبه‌ها است. او افزود: این تلاشی چند وجهی از طرف تمام دولت ایالات متحده، به دستور رئیس‌جمهوری آمریکاست که چین متقاعد شود رفتاری همانند یک کشور عادی در زمینه تجارت داشته باشد و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد.

در همین حال روز سه‌شنبه 10 افسر اطلاعاتی چین به توطئه برای همکاری با هکرها و نفوذی‌ها برای ورود به سیستم‌های کامپیوتری شرکت‌های خصوصی به منظور سرقت اطلاعات یک موتور فن توربو که در هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد، متهم شدند. این سومین پرونده اینچینی با مداخله افسران اطلاعاتی چین است که در وزارت دادگستری آمریکا مورد بررسی قرار گرفت. این پرونده همچنین در شرایطی مطرح شده است که واشنگتن درگیر جنگ تجاری با پکن است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها