کد خبر: 242279
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۰۸:۵۷:۰۰
| |

مابک پمپئو:

در حال بررسی تحریم عاملان قتل خاشقجی هستیم

وزیر خارجه آمریکا گفت واشنگتن در حال بررسی اعمال تحریم علیه عاملان قتل فجیع روزنامه نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول است.

در حال بررسی تحریم عاملان قتل خاشقجی هستیم
کد خبر: 242279
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۱ ۰۸:۵۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا گفت که این کشور در حال بررسی اعمال تحریم علیه افرادی است که در قتل «جمال خاشقجی» دست داشته اند.

وی با بیان این که تا کنون هیچ نوار صوتی از عملیات قتل خاشقجی نشنیده است مدعی شد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در خصوص این پرونده موضع روشن و قاطعی داشته و تاکید کرده است که واشنگتن از چنین جنایتی چشم پوشی نخواهد کرد.

به گفته پمپئو آمریکا ظرف چند هفته آینده به شواهد کافی برای تحریم عاملات این جنایت دست خواهد یافت.

روز یکشنبه «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا با تشریح دیدار خود با «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان، عنوان داشت که در این دیدار خواستار آن شده تا درباره مرگ روزنامه نگار منتقد عربستانی تحقیقاتی شفاف انجام شود.

ماتیس اعلام کرد که در حاشیه نشستی که در بحرین برگزار شد، با عادل الجبیر دیدار کرده است.

گفتنی است ترامپ از آغاز ماجرای قتل خاشقجی مواضع ریاکارانه‌ای را اتخاذ کرده و حتی روایت اولیه سعودی مبنی بر اتفاقی بودن قتل در نتیجه درگیری را پذیرفت اما کمی بعد احتمال داد که شاید محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پشت قضیه باشد. وی در حالی می‌گوید عاملان قتل را مشمول تحریم می‌کند که به ادعای او روابط ریاض- واشنگتن راهبردی است و دیگران نباید انتظار تحریم تسلیحاتی را داشته باشند!

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها