مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا:

سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌ایم

معاون رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای نخ‌نما و واهی این کشور علیه ایران گفت که بخش دوم تحریم‌های ایران سخت‌ترین تحریم‌هایی خواهد بود که این کشور تا کنون با آن مواجه شده است.

سخت‌ترین تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرده‌ایم
کد خبر: 242630
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۲ ۱۳:۳۳:۰۰

اعتمادآنلاین| مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی هیل به وضع مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران که با اجرای توافق هسته‌ای لغو شده بودند اشاره کرد و آن را سخت‌ترین تحریم‌هایی توصیف کرد که تا کنون تهران با آن مواجه بوده است.

پنس گفت: این تحریم‌ها در حال اجرا شدن هستند و در پی وعده‌ای اعمال می‌شوند که رئیس جمهور داده بود. ما همچنین تحریم‌های مضاعفی اعمال کرده‌ایم و زمانی که تمامی این تحریم‌ها بازگردانده و اجرایی شوند ایران تحت سخت‌ترین تحریم‌هایی قرار خواهد گرفت که تا کنون با آن روبرو شده است.

وی در ادامه اظهارات خصمانه خود مدعی شد: امیدواری ما این است که به همکاری با متحدان خود در منطقه ادامه دهیم و کماکان به آنها (ایرانی‌ها) نشان دهیم که فعالیت‌های مخرب‌شان در منطقه و در جهان دیگر تحمل نخواهد شد. ما همچنین امیدواریم که شاهد تغییر رفتار ایران آنگونه که جهان سال‌ها خواهان آن است باشیم.

این اظهارات معاون رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان شده است که دولت این کشور روز جمعه اعلام کرد: بخش دوم تحریم‌ها علیه ایران که با اجرای توافق هسته‌ای لغو شده بود در موعد مقرر اعمال می‌شود.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران به تکرار ادعاهای خصمانه و بی اساس واشنگتن علیه کشورمان پرداخت و گفت: این بخش از کارزاری که درباره آن صحبت می‌کنیم بسیار ساده است: هدف آن محروم کردن ایران از درآمدهایی است که برای گسترش مرگ و نابودی در جهان از آن استفاده می‌کند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مه اعلام کرد که از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود و تحریم‌ها علیه ایران را باز می‌گرداند. بخش دوم این تحریم‌ها از پنجم نوامبر اجرایی خواهد شد که صنعت نفت و بانکداری ایران را هدف قرار می‌دهد.

این در حالی است که دیگر طرف‌های برجام، شامل اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس با صدور یک بیانیه مشترک از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران «عمیقا» ابراز تاسف کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است که این کشورها و اتحادیه اروپا از شرکت‌هایی که تبادلات تجاری قانونی با ایران دارند حمایت می‌کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه هدف اتحادیه اروپا حمایت از فعالان اقتصادی عنوان شده که تحت قوانین و مقررات اروپا و قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد با ایران تجارت می‌کنند.

این بیانیه را فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ژان ایو لودریان، هایکو ماس و جرمی هانت وزیران امورخارجه فرانسه، آلمان و انگلیس امضا کرده‌اند.

دیگر طرف‌های برجام آن را بنیان اصلی منع گسترش سلاح هسته‌ای و نتیجه دیپلماسی چندجانبه خواندند که برای حفظ «امنیت اروپا، منطقه و جهان» ضروری است.

وزیران امورخارجه اروپایی همچنین بر تعهد خود برای همکاری و به‌ویژه حفظ راه‌های ارتباط مالی با ایران و تضمین ادامه صادرات نفت و گاز ایران تاکید کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که تلاش‌های اروپا برای رسیدن به این اهداف در هفته‌های گذشته شدت گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها