پروژه «حراج تئاتر» 10 شب پیاپی اجرا می‌شود/ راه‌اندازی آکادمی هنر

سیامک صفری ضمن اشاره به استقبال مخاطبان از نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از راه‌اندازی «آکادمی هنرهای اجرایی افرا» در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

پروژه «حراج تئاتر» 10 شب پیاپی اجرا می‌شود/ راه‌اندازی آکادمی هنر
کد خبر: 242759
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۰۸:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیامک صفری بازیگر و کارگردان تئاتر درباره فعالیت‌های اخیرش گفت: این روزها مشغول ایفای نقش در نمایش «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» به کارگردانی همایون غنی‌زاده هستم که در تالار وحدت به صحنه می‌رود و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان هم روبرو شده است. تماشاگران در پایان اجرا با تمام وجود ما را تشویق می‌کنند و از دیدن نمایش رضایت بسیاری دارند که همین مساله برای ما قوت قلب زیادی است.

وی درباره دیگر فعالیت‌هایش بیان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک آموزشگاه هنری هستم که «آکادمی هنرهای اجرایی افرا» نام دارد و تلاشم این است که کیفیت این آموزشگاه خارج از شکل مرسوم آموزشگاه‌های هنری باشد. برای مدیریت این آموزشگاه نیز با حمید پورآذری صحبت کرده‌ام و قرار است وی مدیریت آموزش افراد را برعهده داشته باشد.

صفری ادامه داد: این آموزشگاه در بولوار کشاورز، خیابان کبکانیان واقع شده است. از آنجا که به فعالیت در زمینه آموزش تئاتر بسیار علاقه‌مند هستم تصمیم به راه‌اندازی این آموزشگاه گرفتم تا جوانان و علاقه‌مندان با موضوعات مرتبط با تئاتر آشنا شوند و تلاشم نیز این است که روی این مساله تمرکز زیادی بگذارم. «آکادمی هنرهای اجرایی افرا» قرار است در زمینه هنر فعالیت کند اما حوزه تئاتر و رشته‌های مرتبط با آن در اولویت قرار دارند.

بازیگر «شکار روباه» درباره زمینه ایجاد انگیزه برای تاسیس این مرکز آموزش هنر توضیح داد: یکی از دلایلی که باعث شد علاقه‌مند به راه‌اندازی این آموزشگاه شوم دوره آموزشی بود که در عمارت نوفل لوشاتو برگزار کردم که ماحصل این دوره اجرای نمایش «حراج تئاتر» است که هر شنبه با اجرای هنرجویان این کارگاه به صحنه می‌رود.

وی یادآور شد: هر اجرای «حراج تئاتر» با یک گروه و متن‌های جدید اجرا می‌شود به شکلی که در این اجراها پرسوناژهای آشنای ادبیات نمایشی از نمایشنامه‌هایی چون «مرد بالشی»، «باغ آلبالو»، «در پوست شیر»، «کالیگولا»، «خدای کشتار»، «مراسم قطع دست در اسپوکن»، «مهمانسرای دو دنیا»، «خرده جنایت‌های زن و شوهری»، «سوءتفاهم»، «اتاق ورونیکا»، «خیانت»، «اولیور توئیست»، «دروغ» و ... رودرو با مخاطبان قرار می‌گیرند و درباره خود و سرنوشتشان صحبت می‌کنند.

صفری در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: عنوان این کارگاه بازیگر -دراماتورژ بود که براساس آن هنرجویان وارد جهان متن می‌شوند و رابطه بازیگر با نمایشنامه به چالش کشیده می‌شود. این پروژه هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند اما قرار است این اجراها به مدت 10 شب از 20 تا پایان آبان ماه به صورت پشت سرهم نیز در عمارت نوفل لوشاتو به صحنه برود تا برای مخاطبانی که این اجراها را ندیده‌اند فرصت تازه‌ای فراهم شود.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها