کد خبر: 242974
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۴:۳۱:۰۰
| |

کیومرث کلانتری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران:

35 واحد متخلف زیست محیطی در استان تهران پلمب شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه 5260 مورد پایش واحد‌های صنعتی در شش ماهه نخست امسال انجام و بیش از 1700 اخطاریه قانونی به واحد‌های آلاینده ابلاغ شد از پیگیری پرونده‌های قضایی واحد‌های متخلف تا پلمب این واحد‌ها خبر داد. 

35 واحد متخلف زیست محیطی در استان تهران پلمب شد
کد خبر: 242974
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۱۴:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری 1754 واحد صنعتی و کارگاهی دراستان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند، گفت: صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحد‌های متخلف بر اساس حدود 617 مورد شکایات واصله وگزارشات مردمی و نیز 5260 مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان از واحد‌های صنعتی مستقر در استان صورت گرفته است.

وی در ادامه به انتقال 127 واحد به محل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه نخست سال با پیگیری محیط زیست استان تهران اشاره داشت و گفت: همچنین 430 مورد ارائه خود اظهاری و 1194 مورد پیگیری پرونده‌های حقوقی در طی این مدت صورت پذیرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه کلیه واحد‌های صنعتی موظف به رعایت استاندارد‌های محیط زیست هستند، تصریح کرد: همچنین در شش ماهه اول امسال 35 واحد صنعتی، کارگاهی و صنفی نیز که علیرغم تذکرات و اخطار‌های قبلی متاسفانه اقدامی در جهت رفع آلایندگی واحد تحت مدیریت صورت نداده بودند، پس از طی مراحل قانونی پلمب شده و از ادامه فعالیت این واحد‌ها جلوگیری بعمل آمد.

کلانتری افزود: این واحد‌ها اغلب با ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا، موجبات تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان را ایجاد کرده بودند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: پایش واحد‌های صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحد‌های آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها