کد خبر: 242977
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۰۷:۰۰:۰۰
| |

محمود کلهر پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

نوع چیدمان برانکو باعث شد تا کاشیما به گل برسد/ پرسپولیس در بازی برگشت بهترین عملکرد را خواهد داشت/ السد از کاشیما قوی‌تر بود

محمود کلهر گفت: مربی کاشیما در نیمه اول پرسپولیس را محک زد و در نیمه دوم تغییر تاکتیک داد و پرسینگ را از زمین پرسپولیس آغاز کرد. بازیکنان کاشیما تلاش کردند سرعت بازی را بالا ببرند و با پاس‌های کوتاه و سرعتی به گل برسند. البته نوع چیدمان برانکو هم مزید بر علت شد.

نوع چیدمان برانکو باعث شد تا کاشیما به گل برسد/ پرسپولیس در بازی برگشت بهترین عملکرد را خواهد داشت/ السد از کاشیما قوی‌تر بود
کد خبر: 242977
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۰۷:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بازی رفت فینال لیگ قهرمانان آسیا روز شنبه برگزار شد و پرسپولیس در خانه حریف قدرتمند ژاپنی، با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد. هرچند که شاگردان برانکو در نیمه اول بازی خوبی از خودشان به نمایش گذاشتند و توانستند چند موقعیت خطرناک روی دروازه کاشیما خلق کنند؛ اما در نیمه دوم شرایط تغییر کرد و این بازیکنان کاشیما بودند که بازی را در اختیار گرفتند.

حالا در آستانه بازی برگشت در تهران، شاید سؤالی که ذهن همه فوتبال دوستان ایرانی را به خودش مشغول کرده این است که چرا پرسپولیس نتوانست در نیمه دوم این بازی روند مثبتش را ادامه دهد و دوبار دروازه خودش را بازشده دید. محمود کلهر بازیکن پیشین پرسپولیس معتقد است که برانکو می‌توانست در نحوه چیدمان بازیکنانش تغییراتی ایجاد کند تا بتواند بازی را به سود خودش تغییر دهد. او همچنین اعتقاد دارد که بازیکنان جوان پرسپولیس مثل آدام همتی و احسان الوان زاده می‌توانستند مثل بازی رفت با السد کمک‌حال پرسپولیس باشند.

محمود کلهر در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره شکست پرسپولیس برابر کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس نیمه اول را به‌خوبی آغاز کرد و در همان نیمه می‌توانست به گل هم برسد. متأسفانه در نیمه دوم عقب‌نشینی کرد و به دفاع روی آورد.

او در ادامه گفت: مربی کاشیما در نیمه اول پرسپولیس را محک زد و در نیمه دوم تغییر تاکتیک داد و پرسینگ را از زمین پرسپولیس آغاز کرد. بازیکنان کاشیما تلاش کردند سرعت بازی را بالا ببرند و با پاس‌های کوتاه و سرعتی به گل برسند. البته نوع چیدمان برانکو هم مزید بر علت شد. بدون شک شجاع خلیل زاده نمی‌تواند در دفاع راست بازی کند. خلیل زاده در قلب خط دفاعی کارایی بیشتری دارد و محمد انصاری هم می‌تواند به سمت چپ خط دفاعی برود. زوج سید جلال و خلیل زاده زوج دفاعی مطمئن‌تری است.

وی افزود: اگر در بازی برابر کاشیما سیامک نعمتی در دفاع راست بازی می‌کرد و محمد انصاری در دفاع چپ به میدان می‌رفت فکر می‌کنم موقعیت‌های کمتری به کاشیما می‌دادیم و شاید این نتیجه رقم نمی‌خورد. امیدوارم در بازی برگشت پرسپولیس بتواند پیروز میدان باشد.

کلهر درباره استفاده برانکو از جوانان در ترکیب پرسپولیس هم گفت: خوب می‌دانم که دست برانکو روی نیمکت خالی است اما پرسپولیس در بازی رفت برابر السد با همین دارایی به میدان رفت. من فکر می‌کنم السد از تیم کاشیما قوی‌تر بود. در آن بازی آدام همتی به‌خوبی توانست وظایفی را که به عهده‌اش گذاشته‌شده بود در زمین پیاده کند و موفق ظاهر شد. چرا برانکو در ادامه بازی‌ها در لیگ قهرمانان از بازیکنان جوانش استفاده نکرد؟ چرا برانکو انگیزه را از بازیکنان جوان می‌گیرد؟ بازیکنان جوان پرسپولیس انگیزه بالایی برای نشان دادن خودشان دارند و برانکو باید به این بازیکنان میدان بدهد.

وی افزود: بدون تردید برانکو کار بزرگی برای پرسپولیس انجام داده است. همین‌که برانکو با دست‌خالی پرسپولیس را تا فینال لیگ قهرمانان رسانده است نشان از هوش بالای این مربی دارد. ما هم تلاش می‌کنیم که با عنوان کردن نقطه‌ضعف‌ها به برانکو و بازیکنان پرسپولیس کمک کنیم. مطمئن هستم که پرسپولیس در بازی برگشت بهترین عملکرد را خواهد داشت و بازیکنان پرسپولیس شادی را به هواداران هدیه خواهند داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها