کد خبر: 243099
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۹:۱۸:۰۰
| |

با رای موافق نمایندگان مجلس

لایحه صندوق مکانیزه فروش با اولویت بررسی می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی موافقت کردند که لایحه صندوق مکانیزه فروش با اولویت در مجلس بررسی شود.

لایحه صندوق مکانیزه فروش با اولویت بررسی می‌شود
کد خبر: 243099
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۹:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان با 147 رای موافق، 18 رای مخالف و 5 رای ممتنع از مجموع 211 نماینده موافقت کردند تا لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) با اولویت در مجلس بررسی شود.

محمدرضا پورابراهیمی به عنوان متقاضی بررسی این لایحه با اولویت در مجلس بیان کرد: با توجه به بحث احتکار کالاها و مجموعه اقداماتی که در این زمینه انجام شده حوزه نظارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت که بخش بازرگانی داخلی را باید مدیریت کند با مشکلات متعددی روبرو شده است. وصول مالیات‌های قانونی دولت از محل فروش‌های کاملا تعریف شده براساس مکانیزم مشخص یکی از موضوعات اساسی است که در مباحث اقتصادی امروز ما مطرح است.

وی در ادامه مطرح کرد: شفافیت درخصوص اطلاعات اقتصادی نیز از مسائل مهم دیگر کشور است. ما برای اینکه بتوانیم این موضوعات را در کنار هم قرار دهیم و مشکلات مربوط به واحدهای صنفی را حل کنیم، لایحه دولت درخصوص تشکیل صندوق‌های مکانیزه فروش را در دستورکار مجلس قرار دادیم و در کمیسیون اقتصادی بررسی آغاز شد به دلیل اهمیت این موضوع همکاران در این زمینه به ما کمک و تلاش کردند تا سریع تر این لایحه به سرانجام برسد.

پورابراهیمی تصریح کرد: قبل از پایان سال 96 این لایحه را در کمیسیون اقتصادی تصویب کردیم و تقریبا از دی ماه سال 96 در دستورکار صحن علنی است. اگر این لایحه سریع تر تبدیل به قانون و ابلاغ شود ما شاهد شفافیت اطلاعات خواهیم بود و مشکلاتی که داریم برطرف خواهد شد و مهمتر از همه نظارت دولت بر عملیات بخش‌های اقتصادی خود و فعالیت‌های کلان اقتصادی کشور بیشتر می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها