کد خبر: 243153
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۳:۰۰:۰۰
| |

«تتلو‌»های بی‌پایان یک جامعه؛

سلبریتی‌ شدن به هر بهانه‌ای

تتلو طی یک سال گذشته گاهی به ارزش‌های دینی و گاهی علیه هنجار‌های اجتماعی موضع‌گیری کرد. هتاکی او درباره محرم و ائمه و بعدتر هتاکی علیه زنان و ترویج خشونت علیه آن‌ها با ادبیاتی موهن آخرین حواشی او تا این لحظه است؛ حاشیه‌هایی که در نهایت با انسداد صفحه رسمی او در اینستاگرام به دلیل عدول از قوانین و موازین این شبکه همراه شده است.

سلبریتی‌ شدن به هر بهانه‌ای
کد خبر: 243153
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| امیرحسین مقصودلو مشهور به امیرتتلو یکی از خوانندگان پرحاشیه ایرانی است که در دورانی حدودا 15 ساله بارها و بارها با اظهار نظرها و موضع‌گیری‌های اجتماعی و هنری و بعضا سیاسی جنجالی برپا کرده است. این خواننده زیرزمینی که در اواخر دهه 80 جز خوانندگان معروف زیرزمینی بود در آستانه دهه نود با موضوعاتی مانند حضور در تمرینات پرسپولیس و به قول خودش «علی کریمی شدن» به شکل دیگری بر سر زبان‌ها افتاد. آن زمان او مدعی بود که به واسطه طرفدارانش در شبکه‌های مجازی (تتلیتی‌ها) می‌تواند پشتوانه خوبی برای این تیم تهرانی باشد. اما در همان زمان واکنش بازیکنان و پیشکسوتان باشگاه از این اتفاق جلوگیری کرد تا بعدا او عملا موضع دیگری نسبت به باشگاه محبوب خودش داشته باشد.

بعد از این نیز سرودن اشعاری درباره انرژی هسته‌ای و حضور آن در تاسیسات نظامی برای تدوین و تنظیم نماهنگی باعث شد تا شایعات مختلفی درباره او در رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی شنیده شود و بعدتر حضور او در ستاد انتخاباتی ابراهیم رییسی عملا به این شایعات قوت بخشید.

دیدار او با ابراهیم رییسی و انتشار تصاویری از این دیدار با خالکوبی‌های دستان تتلو در ادامه حتی به یک ضدتبلیغ برای این نامزد انتخاباتی بدل شد تا این بار امیرتتلو نیز از تیغ انتقادات سیاسیون در امان نباشد. اما حضور در این دوره از تبلیغات انتخاباتی برای تتلو متفاوت با گذشته بود. بعد از این ایام او دوباره از کشور خارج شد ولی این بار با همیشه فرق می‌کرد. مواضع تتلو دچار بیشترین تعارضات بود. تتلو طی یک سال گذشته گاهی به ارزش‌های دینی و گاهی علیه هنجار‌های اجتماعی موضع‌گیری کرد. هتاکی او درباره محرم و ائمه و بعدتر هتاکی علیه زنان و ترویج خشونت علیه زنان با ادبیاتی موهن آخرین حواشی او تا این لحظه است؛ حاشیه‌هایی که در نهایت با انسداد صفحه رسمی او در اینستاگرام به دلیل عدول از قوانین و موازین این شبکه همراه شده است. هرچند که این اتفاق شاید پایان راه او نباشد و چه بسا این رفتارها در قاب و قالب جدیدتری و به مراتب بدتری نسبت به گذشته ادامه پیدا کند.

شاید مهمترین مساله‌ای که در بروز و ظهور چنین پدیده‌ای دخیل است، مربوط به حرص و طمع سلبریتی شدن است که گاهی در نوع رفتار برخی افراد در جامعه مشهود است و گاهی در شبکه‌های اجتماعی و گاهی در محافل عمومی به شکل یک ناهنجاری نمایان می‌شود و همین عطش برای مشهور شدن و سلبریتی شدن است که در گذر زمان «تتلو‌»ها را به جامعه معرفی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها