مروری بر مهم‌ترین خبرهای امروز/ 13 آبان 1397

رد شدن CFT در شورای نگهبان، اظهارات الیاس حضرتی درباره بودجه سال 98 و قاچاق بنزین، سخنان علی ساری در رابطه با استیضاح رحمانی فضلی و جزئیات تازه از نحوه سر به نیست کردن جمال خاشقجی از عناوین مهم خبری امروز هستند.

حجم ویدیو: 9.20M | مدت زمان ویدیو: 00:04:36 دانلود ویدیو
کد خبر: 243183
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۳ ۲۰:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در این بسته خبری، به موضوعات زیر می‌پردازیم:

شورای نگهبان مصوبه جنجالی CTF را رد کرد.


***


الیاس حضرتی ،عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پیشنهاد کرد که در بودجه سال 98 رقم یارانه نقدی به 150 هزار تومان برای 5 دهک پایین جامعه افزایش یابد.


حضرتی همچنین با اشاره به قاچاق روزانه 300 میلیارد تومان بنزین گفت:‌ «باید با کارت سوخت 60 لیتر بنزین ماهانه به مردم ارائه و مابقی به صورت آزاد باشد.»


***


علی ساری طراح استیضاح وزیر کشور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت: «کمیسیون شوراها در بررسی استیضاح رحمانی فضلی تخلف کرد.»


این نماینده ادامه داد: «باید هیات رئیسه در اولین جلسه علنی استیضاح، وزیر کشور را اعلام وصول می‌کرد اما رییس کمیسیون شوراها تخلف کردند و صورت جلسه را به هیات رئیسه نفرستاده‌اند و هیات رئیسه به تخلف ایشان نه تنها رسیدگی نکردند بلکه بار دیگر طرح استیضاح را به کمیسیون ارجاع دادند.»


این در حالیه که کولیوند رئیس کمیسیون شوراها گفت: «استیضاح از حدنصاب افتاده چون 16 نفر از استیضاح انصراف دادند و این طرح از دستور کار خارج شده است.»


****


روزنامه صباح ترکیه جزئیات تازه‌ای از نحوه سر به نیست کردن جسد جمال خاشقجی توسط اعضای تیم ترور سعودی در دوم اکتبر فاش کرد.


***


حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره راه‌اندازی یگان حفاظت آستان قدس رضوی گفت: «حفاظت از اماکن برعهده نیروی انتظامی است و مسأله حفاظت از حرم امام رضا(ع) تاکنون به خوبی انجام گرفته است. نمی‌دانم چه ملاحظاتی رخ داده که اقدام به ایجاد چنین یگانی کرده‌اند.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها