کد خبر: 243367
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۳:۵۳:۰۰
| |

اسماعیل گرامی مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی

اصلاح‌طلبان تا آخر عهد اخوت با روحانی نبسته‌اند

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطر گفت: مردم این مسئله را درک می‌کنند که روحانی از پشتوانه اجتماعی اصلاح‌طلبان سوء استفاده کرد و پس از رای آوری به اصلاح‌طلبان رو دست زد یا به تعبیر برخی خیانت کرد، معتقدم رئیس جمهور به اعتماد مردم خدشه وارد کرد.

اصلاح‌طلبان تا آخر عهد اخوت با روحانی نبسته‌اند
کد خبر: 243367
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۳:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| اسماعیل گرامی‌مقدم، سخنگوی حزب اعتماد ملی، با اشاره به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان درباره جدایی از روحانی و آماده شدن برای دو انتخابات پیش‌رو گفت: اصلاح‌طلبان همواره در انتخابات سعی کرده‌اند هویت اصلاح طلبی خود را حفظ کنند، اما متاسفانه در سه انتخابات 92،94 و 96 اصلاح طلبان ترجیح دادند، با یک جریان اقلیتی از جناح راست معتدل ائتلاف کنند.

فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: اصلاح طلبان تمامی سرمایه‌های اجتماعی و ماشین انتخاباتی خود را در پشت روحانی قرار دادند و به همین خاطر رئیس‌جمهور توانست در دو انتخابات پیروزی شود.

وی ادامه داد: روحانی به هر شهر و روستایی که سفر می‌کرد، شاهد شعار‌های اصلاح طلبانه مردم بود، بنابراین انتظار به جایی بود که رئیس جمهور در راستای مطالبات مردم اکثریت چیدمان دولت را به اصلاح طلبان اختصاص دهد.

گرامی مقدم با بیان اینکه روحانی اکثریت کابینه را به اصلاح طلبان اختصاص نداده است، تصریح کرد: رئیس جمهور حتی اقلیتی از دولت را هم به اصلاح طلبان تخصیص نداد، فقط آقای جهانگیری را به عنوان معاون اول معرفی کرد و امروز هم ما در نقطه‌ای قرار گرفته ایم که جهانگیری هم در اظهارات خود اعلام کرده است که اختیاراتی ندارد.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: مردم این مسئله را درک می‌کنند که روحانی از پشتوانه اجتماعی اصلاح‌طلبان سوء استفاده کرد و پس از رای اوری به اصلاح طلبان رو دست زد یا به تعبیر برخی خیانت کرد، معتقدم رئیس جمهور به اعتماد مردم خدشه وارد کرد.

وی با بیان اینکه در همه ائتلافات سیاسی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب امکان خیانت برنده انتخابات به جریان هوادارش وجود دارد، تصریح کرد: این مسئله مشکلاتی را برای رئیس‌جمهور پیش آورد و سبب معضلاتی مانند معضلات اقتصادی شد چراکه باید قبول کنیم برخی از مشکلات کشور حاصل نگاه مطلق روحانی به جریان اقلیت در دفترش است.

سخنگوی اعتماد ملی ادامه داد: متاسفانه این جریان اقلیت تصور می‌کنند که تمام پیروزی روحانی را خود رقم زده اند و اختیاردار دولت هستند، اما واقعیت این است علیرغم بدعهدی روحانی در عرصه سیاسی، مردم با درک و آگاهی بالا خود ناکامی‌های دولت را به حساب اصلاح‌طلبان نمی‌دانند، قطعا آن را به حساب شخص روحانی می‌دانند.

فعال سیاسی اصلاح‌‎طلب خاطرنشان کرد: روحانی خلف وعده کرده است و خروجی دولت فعلی هر چه که باشد با توجه به این رویکرد سنجیده می‌شود و مردم از دولتی‌ها حساب کشی خواهند کرد، گناه اصلاح‌طلبان این بود که به دلیل منافع ملی از حق و حقوق خود گذشتند و نامزد خود را کنار زدند تا روحانی پیروز شود.

سخنگوی حزب اعتماد ملی تصریح کرد: گناه بزرگ مربوط به روحانی و تیم پنج نفره وی است که با انحصار طلبی دستاورد‌های پیروزی‌ها را به نفع خود مصادره کردند.

گرامی مقدم خاطر نشان کرد: جدا نشدن مسیر اصلاح طلبان از روحانی اجتناب ناپذیر است، اما اولویت ملی بالاتر از اولویت جناحی است چراکه ما اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: تمامی کسانی که بد خواهان این نظام و کشور هستند، با تمام وجود وارد میدان شده‌اند، در چنین شرایطی که باید از دولت حمایت شود و حتما ما از روحانی حمایت می‌کنیم، اما در عین حال منتقد جدی دولت هستیم و اینگونه نیست که ضعف‌های رئیس جمهور را نادیده بگیریم و هیچ عهد و اخوتی تا آخر با روحانی نبستیم.

وی ادامه داد: اگر اصلاح طلبان مسیر خود را از روحانی جدا کنند، قطعا مردم به ما حق خواهند داد چراکه روحانی اول خلف وعده کرد و از سرمایه‌های مدیریتی جریان اصلاحات استفاده نکرد.

گرامی مقدم تصریح کرد: رئیس‌‌جمهور دو هفته پس از دیدار با اصلاح‌طلبان دست به انتخاب چهار وزیری زد که خارج از جریان اصلاح طلبی قرار دارند و همه هم دوست رئیس دفتر و رییس جمهور هستند، بنابراین روحانی بیشتر رفیق بازی را معیار قرار داده است.

سخنگوی حزب اعتماد ملی خاطر نشان کرد: در شرایط به وجود آمده ما ضمن حفظ منافع کشور اعتقاد داریم که باید از دولت حمایت کنیم، اما حتما منتقد جدی رئیس‌جمهور هم هستیم.

وی ادامه داد: تاریخ این روند روحانی را ثبت خواهد کرد که برای اولین بار شاهد یک چنین بد اخلاقی در عرصه سیاست بودیم که یک نفر به پشتوانه یک جریان سیاسی رییس جمهور شود و سپس به راحتی جلوی چشم هشتاد میلیون جمعیت این جریان را کنار می‌گذارد.

وی تصریح کرد: روحانی دوهفته پس از جلسه با اصلاح‌طلبان از آنان عبور می‌کند که این نشان دهنده تضاد میان رفتار و گفتار یک رئیس‌جمهور است.

گفتنی است؛ اصلاح طلبان که در دو انتخابات حامی 100 درصدی رئیس جمهور بوده اند، در سال جاری با مشاهده مشکلات و ناکار آمدی‌های فراوان اقتصادی درصدد آن برآمدند که مسیر خود را از روحانی جدا کنند تا بار مشکلات دولت بر دوششان نباشد، استدلال اصلاح طلبان برای عبور از روحانی عدم حضورشان در دولت بوده در حالی که دومین مقام اجرایی کشور یعنی آقای جهانگیری اصلاح طلب است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها