کد خبر: 243393
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

نگاهی به زندگی ورزشی علی کریمی به بهانه سالگرد تولدش

تولد یک جادوگر!

محمدعلی کریمی پاشاکی، شماره هشتی که عصیان و استعداد را باهم داشت. علی کریمی در 17 آبان 1357 در کرج به دنیا آمد. او در 18 سالگی فوتبالش را از تیم فتح تهران آغاز کرد.

حجم ویدیو: 16.35M | مدت زمان ویدیو: 00:04:27 دانلود ویدیو
کد خبر: 243393
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| صراحت لهجه دارد و در هر شرایطی حرفش را می‌زند. چه زمانی که با علی دایی به مشکل خورد و چه زمانی که به فدراسیون فوتبال تاج حمله کرد. گویا تلاش دارد تا همیشه بدون حجاب و رو درباستی باشد. وقتی در زمین فوتبال صاحب توپ می‌شد بدون تعارف بود، حالا هم که بازی نمی‌کند و به جرگه مربیان پیوسته همانی است که باید باشد. بدون تعارف، صریح و برنده. فرقی هم نمی‌کند چه کسی در برابرش باشد. علی دایی، مهدی تاج یا کارلوس کی روش؛ او حرفش را می‌زند.

محمدعلی کریمی پاشاکی، شماره هشتی که عصیان و استعداد را باهم داشت. علی کریمی در 17 آبان 1357 در کرج به دنیا آمد. او در 18 سالگی فوتبالش را از تیم فتح تهران آغاز کرد. جام رمضان سال 77 معجزه کریمی، قهرمانی فتح و ناراحتی هواداران استقلال، همه این‌ها دست‌به‌دست هم داد تا کریمی قرارداد 2 میلیون تومانی‌اش با استقلال را فسخ کند و سر از تیم رقیب دربیاورد. او جادوگری شد که بدون عصا و معجون جادو فوتبال دوستان زیادی، حتی آبی‌ها را به خودش علاقه‌مند کرد.

او به پرسپولیس رفت و همه فوتبال ایران را شیفته خودش کرد. بعد از درخشش در فوتبال باشگاهی حالا وقتش شده بود که کریمی به تیم ملی دعوت شود، اما یک اشتباه باعث شد تا یک سال از مستطیل سبز دور بماند.

کریمی بعد از بازگشت به فوتبال به امارات رفت و بعد از 4 سال حضور در لیگ این کشور راهی بایرن‌مونیخ شد. بعد از مصدومیت مقابل هامبورگ و به دنبال آن آماده نبودن برای جام جهانی و عدم درخشش در این جام کریمی به تیم قطری پیوست ولی آنجا هم به موفقیتی دست نیافت و سرانجام به خانه‌اش یعنی پرسپولیس بازگشت.

در پرسپولیس درخشید اما باشگاه تمایلی به تمدید قرارداد نشان نداد و جادوگر سرخ‌ها بار دیگر تیمش را ترک کرد و به استیل آذین نوپا پیوست. خشن‌ترین بازیکن لیگ نهم برای مدت کوتاهی به شالکه آلمان پیوست اما دوباره راهی پرسپولیس شد. کریمی این بار هم قرمز پوش نماند و به تیم تراکتورسازی پیوست.

قصه کریمی و پرسپولیس قصه حسرت و جدایی‌های مدام شد و آخرسر هم نتوانست بالباس تیم محبوبش از دنیای فوتبال خداحافظی کند. او بعد از یک سال حضور در تراکتورسازی بازی در مستطیل سبز را برای همیشه ترک کرد. بعد از خداحافظی از فوتبال به درخواست کی روش به کادر فنی تیم ملی اضافه شد، اما این همکاری عمری کوتاه داشت. این جدایی اما آغازی بود بر دعوای جادوگر با فدراسیون فوتبال ایران و سرمربی پرتغالی تیم ملی.

بازیکنان زیادی در آسمان فوتبال ایران درخشیدند اما لقب جادوگر تنها برازنده علی کریمی بود. او آخرین سردار بود، آخرین بازیکن ایرانی که به‌عنوان مرد سال فوتبال آسیا انتخاب شد.

بازیکنی که فیلیکس ماگات مربی‌اش در بایرن‌مونیخ درباره‌اش می‌گوید: اگر علی کریمی از ابتدا در اروپا بازی می‌کرد بایرن‌مونیخ توانایی مالی برای خرید او را نداشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها