کد خبر: 243404
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

علی خرم کارشناس سیاست خارجی در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید اثرات منفی تحریم را به رسمیت بشناسیم/جهان می‌خواهد جلوی ترامپ بایستد/ لازم است استراتژی برخورد با تحریم را عوض کنیم

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: اینکه ما چه کارهایی در دیپلماسی می‌توانیم انجام دهیم منوط به این است که ما استراتژی برخورد خود با تحریم را عوض کنیم و باید به این سمت برویم که بتوانیم ضررهای تحریم را نشان دهیم به جای اینکه مخفی کنیم و جور دیگری جلوه دهیم.

باید اثرات منفی تحریم را به رسمیت بشناسیم/جهان می‌خواهد جلوی ترامپ بایستد/ لازم است استراتژی برخورد با تحریم را عوض کنیم
کد خبر: 243404
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در روز 14 آبان تحریم‌های آمریکا علیه ایران آغاز شد و بعد از آن مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا و استیون منوچین وزیر خزانه‌داری آمریکا کنفرانس خبری گذاشتند و علیه ایران مواضع تندی را اعلام کردند. بعد از این کنفرانس خبری، مسئولان ایران واکنش‌هایی نشان دادند و محمدجواد ظریف پیامی ویدئویی خطاب به مردم ایران منتشر و تاکید کرد که اجماعی جهانی علیه آمریکا ایجاد شده و ترامپ به زودی نتایج رفتار خود را خواهد دید. علی خرم تحلیل‌گر سیاست خارجی دراین باره معتقد است اجماع بین‌المللی علیه یک‌جانبه‌گرایی آمریکا بیشتر به خاطر عملکرد دونالد ترامپ است که جهان یک‌پارچه مقابل او ایستاده و حتی در خود آمریکا هم بیش از 50 درصد مردم هم جلوی او ایستاده‌اند.

او به «اعتمادآنلاین» گفت: در اینکه ایران مظلوم واقع شده، آمریکا غیر قانونی عمل کرده، آمریکا نه برای کشاندن ایران به میز مذاکره بلکه برای سرنگونی حکومت ایران دارد تلاش می‌کند، آمریکا نباید قوانین خود را یک‌جانبه به خورد جهان بدهد و... هیچ شکی نیست و همه بر این‌ها توافق دارند و به طور مجانی به سود ایران تمام شده است.

خرم تاکید کرد: تلاش‌های ایران در قسمت‌های دیگری بوده و به این خاطر ما در جایگاهی هستیم که جهان هم معتقد است که کار ترامپ نه فقط در مورد ایران بلکه درباره کنوانسیون محیط‌زیست پاریس و غیره، غلط است و بایستی به نحوی تصحیح شود و باید جلوی ترامپ گرفته شود. ما از این پتانسیل می‌توانیم کاملاً استفاده کنیم.

او ادامه داد: اینکه ما چه کارهایی در دیپلماسی می‌توانیم انجام دهیم منوط به این است که استراتژی برخورد خود با تحریم را عوض کنیم و باید به این سمت برویم که ما از تحریم‌ها متضرر شده‌ایم و ضررهای آن را بتوانیم نشان دهیم به جای اینکه مخفی کنیم و جور دیگری جلوه دهیم.

علی خرم در پایان گفت: الان که تحریم‌ها جاری شده وزارت امور خارجه باید برود در سطح جهان و آنها را برای مقابله با تحریم قانع کند. ایران باید اثرات تحریم را در بالاترین سطح به رسمیت بشناسد و در نتیجه ابتدا باید خط فکری ما عوض شود بعد دستگاه رسمی دیپلماسی در این راستا مذاکره و رایزنی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها