تحریم‌های آمریکا کدام بخش‌ها را هدف قرار می‌دهند؟

تحریم‌های جدید آمریکا واکنش‌های زیادی را در عرصه بین‌المللی به همراه داشت.

حجم ویدیو: 3.89M | مدت زمان ویدیو: 00:01:47 دانلود ویدیو
کد خبر: 243406
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۵ ۱۰:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با شروع تحریم‌های جدید آمریکا، بعضی از کشورها از همراهی نکردن با تحریم‌های علیه ایران خبر داده‌اند.

رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در ایران در گفت‌وگو با «اعتماد» گفته نمی‌توانیم به درخواست کشوری هزاران کیلومتر آن‌طرف‌تر به رابطه خود با ایران آسیب‌زده یا آن را تضعیف کنیم.

با این وجود مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در نشستی خبری به تشریح آخرین اقدامات دولت ترامپ در دور جدید تحریم‌ها علیه ایران پرداخت. پمپئو در تشریح آخرین اقدامات برای اعمال مجدد تحریم‌ها مدعی شد: تحریم‌های جدید آمریکا بخش‌های بانکی و نفتی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حین، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد بیش از 700 فرد و شرکت ایرانی در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. به گفته منوچین 300 فرد و سازمان جدید نسبت به قبل از برجام، به لیست تحریم‌ها اضافه شده‌اند.

در این فهرست 50 بانک ایرانی از جمله کارگشایی، آینده، توسعه صادرات، ملی، قوامین، سپه، پست بانک، تجارت، دی و بانک بین‌المللی پرشیا هم در لیست تحریم‌ها قرار گرفتند.

از سوی دیگر، به گفته وزیر خارجه آمریکا، چین، هند، ایتالیا، یونان، ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ترکیه از کشورهایی هستند که از تحریم‌های نفتی ایران معاف شدند. سارا سندرز، سخنگوی سخنگوی کاخ سفید هم اظهار کرد تحریم‌ها را به طریقی اعمال کرده‌ایم که بیشترین آسیب را برسانند. در همین راستا، سوئیفت هم دسترسی برخی بانک‌های ایران را تعلیق کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها