واشنگتن‌پست:

بسیاری از شاهزادگان سعودی همچنان زندانی هستند

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرد: یک سال پس از آنکه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان هتل ریتز کارلتون در ریاض را به زندانی برای شاهزداگان سعودی تبدیل کرد، هنوز بسیاری از آن‌ها در زندان به سر می‌برند.

بسیاری از شاهزادگان سعودی همچنان زندانی هستند
کد خبر: 243454
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| دادستان کل عربستان اوایل سال جاری اعلام کرد که 56 تن همچنان در زندان هستند گرچه ماه گذشته بن سلمان گفت که تنها 8 نفر از زندانی شدگان ریتز کارلتون در حبس به سر می‌برند.

به گزارش روزنامه واشنگتن پست، این در حالی است که بسیاری از افراد نزدیک به این زندانیان می‌گویند تعداد این افراد بسیار بیشتر از این است و حدود 45 تن از زندانیان ریتز کارلتون همچنان در زندان به سر می‌برند.

طارق بن عبدالله پسر عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه سابق عربستان یکی از اعضای برجسته خاندان سلطنتی است که همچنان در زندان به سر می‌برد.

وی ریاست موسسه ملک عبدالله را که یک سازمان خیریه چندین میلیارد دلاری است بر عهده دارد. برخی کارشناسان حقوق بشری می‌گویند بن سلمان در نظر دارد که برخی از زندانیان را برای کاهش تنش‌ها پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست که در کنسولگری عربستان در استانبول به قتل رسید، آزاد کند.

یحیی العسیری، یکی از فعالان حقوق بشری که در تبعیدی خودخواسته در لندن به سر می‌برد، به واشنگتن پست گفت: آنها نمی‌خواستند که این کار را انجام بدهند اما در حال حاضر تحت فشارهای شدیدی قرار دارند و به احتمال زیاد برخی از این زندانیان به دلیل فشارهای زیاد آزاد خواهند شد.

به نوشته واشنگتن پست دولت عربستان خالد بن طلال، یکی از شاهزداگان سعودی را که یکی از منتقدان اصلی ولیعهد به دلیل تصمیمش برای خلع قدرت پلیس مذهبی است، آزاد کرده است. به عقیده بسیاری زندانی کردن تعداد زیادی از شاهزادگان طی سال گذشته توسط بن سلمان در واقع برای تحکیم قدرت وی و حذف رقبا در درون خاندان سلطنتی به خصوص فرزندان ملک عبدالله، پادشاه سابق و برادر پادشاه کنونی بوده است. علاوه بر "ترکی بن عبدالله" دیگر پسران ملک عبدالله نظیر شاهزاده "متعب بن عبدالله"، شاهزاده "فیصل بن عبدالله" و شاهزاده "مشعل بن عبدالله" به زندان انداخته شدند.

زندان به شدت امنیتی "الحائر" در جنوب ریاض به تازگی میزبان "عادل الفقیه" 59 ساله شهردار سابق جده، "ولید الفتیحی" 54 ساله پزشک برجسته، "عمرو الدباغ" رئیس گروه الدباغ مستقر در جده، "محمد حسین العامودی" 72 ساله یک تاجر سعودی - اتیوپیایی که ارزش دارایی‌های او 8.1 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و "بکر بن لادن" رئیس گروه بن لادن بوده است.

رابرت لیسی، تاریخ‌نگار انگلیسی که درباره خاندان حاکم بر عربستان فعالیت می‌کند، به روزنامه واشنگتن پست گفت: همه این افراد از خاندان‌هایی هستند که به بن عبدالعزیز برای ساختن این کشور در دهه 1920 و 30 کمک کردند؛ فقط متاسفانه در حال حاضر با آنها همچون جنایتکار رفتار می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها