اعضای هیات پارلمانی ایران در بین‌المجالس جهانی با ظریف دیدار کردند

فاطمه حسینی: حضور نداشتن زنان شایسته در سفارتخانه‌های ایران در شان کشور ما نیست 

سیده فاطمه حسینی، علی نجفی خوشرودی و محمدباسط دورازهی از اعضای هیات پارلمانی ایران در اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی IPU با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کردند.

فاطمه حسینی: حضور نداشتن زنان شایسته در سفارتخانه‌های ایران در شان کشور ما نیست 
کد خبر: 243545
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۶ ۱۶:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| سیده فاطمه حسینی رئیس هیات پارلمانی ایران در صد و سی ‌و نهمین نشست اتحادیه بین المجالس جهانی IPU گفت: در دیدار با وزیر امور خارجه بر استفاده از ظرفیت های دیپلماسی پارلمانی تاکید شد.


رئیس شورای اجرایی ایران در IPU، با تاکید بر اینکه با استفاده از این توان در پارلمان، می توان همکاری ها با کشورهای دیگر را گسترش داد، گفت: دیپلماسی پارلمانی ظرفیتی است که می توان برای توسعه روابط و همکاری ها از آن بهره ببرد و مجلس می تواند در رایزنی های بین المللی برای کشور موثر باشد.


حسینی در ادامه این دیدار با انتقاد از چهره مردانه نمایندگی ها و سفارتخانه های ایران در خارج از کشور، گفت: عدم حضور زنان شایسته و کاردان در نمایندگی ها و سفارتخانه های ایران به هیچ وجه مطلوب و در شان کشور ما نیست.


نماینده تهران در مجلس تاکید کرد که در دوره وزارت دکتر ظریف و با تلاش های ایشان این امید وجود دارد که این رویکرد اصلاح و این رویکرد کلیشه ای شکسته شود.


به گفته رئیس شورای اجرایی ایران در IPU ، قطعا حضور زنان توانمند در وزارت خارجه در صدر هیات ها و نمایندگی های خارج از کشور و نیز مسوولیت دادن به آنها، می تواند به پیشبرد اهداف دیپلماسی کشور با اتکا به همه ظرفیت های انسانی داخلی، ما را به منافع ملیمان نزدیک تر کند.


در ادامه این دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با تقدیر از حضور فعال هیات پارلمانی ایران در اجلاس IPU، گفت: هیات پارلمانی ایران در اجلاس اخیر ژنو نشان داد که با برنامه ریزی درست، هیات های اعزامی می توانند به توفیقات بیشتری دست یابند و از این اجلاس های پارلمانی بین المللی دستاوردهای خوبی کسب کنند.


ظریف تاکید کرد: تلاش برای معرفی سفیران زن ادامه خواهد داشت.

هیات اعزامی ایران 21 مهرماه به ریاست فاطمه حسینی و با حضور پروانه مافی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، مصطفی ذوالقدر، محمدباسط درازهی، علی نجفی خوشرودی، اسفندیار اختیاری و کاظم جلالی در این اجلاس در ژنو حضور یافتند.


نمایندگان اعزامی ایران علاوه بر شرکت در مجمع عمومی اجلاس شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی در کمیته‌های دائمی 'صلح و امنیت بین‌الملل'، 'توسعه پایدار و تجارت'، دموکراسی و حقوق بشر'، 'امور سازمان ملل متحد' و ' اجلاسیه زنان و جوانان' و نشست' آسیا - پاسفیک' و پنل‌های تخصصی شرکت کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها