عفو بین‌الملل نسبت به اعدام 12 زندانی شیعه در عربستان هشدار داد

سازمان عفو بین الملل هشدار داد که 12 زندانی شیعه در عربستان به زودی اعدام خواهند شد.

عفو بین‌الملل نسبت به اعدام 12 زندانی شیعه در عربستان هشدار داد
کد خبر: 243571
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۰۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه هشدار داد که 12 زندانی شیعه در عربستان پس از انتقال به یک ارگان سری و امنیتی وابسته به دولت سعودی، به زودی اعدام خواهند شد.

بنابر گزارش‌ها، این ارگان سری و امنیتی بطور مستقیم به پادشاه عربستان گزارش می دهد.

این سازمان بین المللی اعلام کرد این دوازده زندانی که پس از محاکمه در یک دادگاه دسته جمعی در سال 2016 به مرگ محکوم شدند، به مرکز ریاست امنیت ملی عربستان منتقل شده اند.

گفته می شود که این گروه از زندانیان به محض آنکه پادشاه عربستان حکم اعدام آنها را تأیید کند، مجازات خواهند شد.

«هبا مورایف» مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل اعلام کرد که «خانواده مردان [زندانی] از این اتفاق و فقدان اطلاع رسانی در خصوص وضعیت پرونده عزیزانشان وحشت زده هستند».

بنا به اعلام سازمان عفو بین الملل، این زندانیان محکوم به اعدام که طی سالهای 2013 و 2014 در سرتاسر عربستان دستگیر شدند، در یک دادگاه دسته جمعی و غیرعادلانه به جرم جاسوسی برای ایران متهم شدند!

این در حالی است که درخواست کشورهای غربی برای لغو مجازات اعدام در عربستان سعودی روز دوشنبه در شورای حقوق بشر سازمان ملل در شهر ژنو، به هیأت نمایندگی عربستان ابلاغ شد.

گفتنی است که سوابق حقوق بشری ریاض به دنبال قتل فجیع «جمال خاشقجی» روزنامه نگار و منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در شهر استانبول، در کانون توجه دولتها و رسانه های جهان قرار گرفته است.

به رغم این رسوایی، یک رسانه عربی نیز از شکنجه و مرگ «ترکی بن عبدالعزیز الجاسر» روزنامه نگار و نویسنده سعودی طی روزهای اخیر در زندان های رژیم آل سعود خبر داد.

منابع حقوقی اعلام کردند که نیروهای امنیتی سعودی این روزنامه نگار را در ماه مارس به اتهام داشتن یک حساب کاربری در توئیتر با عنوان کشکول بازداشت کردند. گفته می شود که الجاسر در این حساب توئیتری از اقدامات ضد بشری رژیم آل سعود پرده برمی داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها