کد خبر: 243644
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۷:۰۰
| |

رئیس‌جمهور کره جنوبی سال آینده میلادی به ازبکستان سفر می‌کند

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان از سفر «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به تاشکند در اوایل سال آینده میلادی خبر داد.

رئیس‌جمهور کره جنوبی سال آینده میلادی به ازبکستان سفر می‌کند
کد خبر: 243644
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۱:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| «ولادیمیر ناروف» رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان ضمن سخنرانی در همایش «کره جنوبی و آسیا 2018» در سئول گفت: «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی سال آینده به ازبکستان سفر می کند.

وی افزود: تاشکند برای سازماندهی سفر قریب الوقوع «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی به ازبکستان در سال آینده در عالی‌ترین سطح تلاش های لازم انجام می شود.

وی اظهار داشت: مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان با همکاری کمیته سیاست اقتصادی شمالی و دانشگاه «هانگیانگ» روزهای 29 و 30 نوامبر در تاشکند سمینار «ازبکستان و کره جنوبی؛ دیدگاه آینده» را برگزار می کنند.

به گفته «ناروف»، در این مراسم گسترش بیش از پیش همکاری های دوجانبه بین ازبکستان و کره جنوبی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به ریاست جمهوری ازبکستان تاکید کرد: سطح بالای اعتماد و حسن تفاهم سیاسی بین تاشکند و سئول برای تحکیم و گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل بین دو کشور شرایط مناسبی را فراهم کرده است.

کره جنوبی یکی از بزرگترین سرمایه گذاران ازبکستان می‌باشد. کره جنوبی تاکنون برای حضور در اقتصاد ازبکستان بیش از 10 میلیارد دلار اختصاص داده است.

در حال حاضر در ازبکستان بیش از 461 کارخانه با مشارکت سرمایه‌گذاران کره جنوبی از جمله 79 شرکت با صددرصد سرمایه سرمایه‌گذاران کره جنوبی در بخش‌های ماشین سازی، بازرگانی، صنایع شیمیایی، غذایی، فلزسازی، داروسازی، جهانگردی، نفت و گاز و خدمات فعالیت می‌کنند.

بر اساس نتایج 10 ماه گذشته سال 2017 میلادی، مبادلات بازرگانی بین ازبکستان و کره جنوبی با 1.3 برابر رشد به یک میلیارد و 100 میلیون دلار رسیده است.

کره جنوبی استقلال این کشور‌را در 30 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخت و در 29 ژانویه سال 1992 میلادی روابط سیاسی خودرا با ازبکستان برقرار کرد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها