علی اعطا، رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران مطرح کرد:

7 منطقه‌ای که بیشترین عوارض صدور پروانه برج باغ گرفته‌اند

علی اعطا، رئیس کمیته حقوقی شورای‌شهر تهران درباره آخرین وضعیت باغ‌هایی که قبل از لغو مصوبه برج باغ‌ها از آنها عوارض صدور پروانه گرفته شده توضیح داد.

7 منطقه‌ای که بیشترین عوارض صدور پروانه برج باغ گرفته‌اند
کد خبر: 243670
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۷ ۱۲:۴۸:۰۰

اعتمادآنلاین| علی اعطا، رئیس کمیته حقوقی شورای‌شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه کمیته حقوقی شورای شهر تهران، با موضوع چگونگی بررسی وضعیت باغاتی که پیش از لغو مصوبه برج باغ‌ها عوارض صدور پروانه شان پرداخت شده، اما در اجرای مصوبه لغو برج باغ ها پروانه‌ ساختشان صادر نشده است، بیان کرد: از معاونان شهرسازی و معماری و مالی و اقتصاد شهری مناطق یک تا پنج و همچنین مناطق 21 و 22 به عنوان مناطقی که بیشترین میزان باغ را در خود جای داده اند، دعوت کردیم تا آمار دقیقی از پرونده های جاری باغات در مناطق یاد شده را احصاء کنند و در نهایت این موضوع از زوایای فنی، حقوقی و مالی مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مصوبه برج باغ ها که در شورای شهر دوم به تصویب رسیده بود 22 اسفند ماه سال گذشته از سوی شورای شهر پنجم لغو شد، اضافه کرد: چون هیات تطبیق روی این مصوبه اعتراضی نداشت بر اساس قانون، اجرای آن از 7 فروردین ماه الزامی است. اما باید پرونده های جاری که تمام عوارض یا بخشی از آن را پرداخت کرده بودند، تعیین تکلیف شوند، در همین راستا شورا برای اتخاذ تصمیم نیازمند بررسی دقیق تری بود.

رئیس کمیته حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در این جلسه مساله حقوقی و مالی پرونده‌های جاری مورد بحث قرار گرفت، اضافه کرد: این پرونده‌ها شامل باغ‌هایی می‌شد که برای آنها پروانه صادر شده یا با پرداخت بخشی از عوارض مراحل صدور پروانه را طی می‌کرد.

عضو کمیسیون نظارت و حقوقی شورا با بیان اینکه روند بررسی این موضوع در 2 کمیسیون دیگر در حال پیگیری است، تصریح کرد: کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و سلامت، محیط زیست و خدمات شهری نیز کمیسیون نظارت و حقوقی را همراهی می‌کنند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این جلسه مقرر شد تا معاونان مناطق حاضر در جلسه، جزییات بیشتری از وضعیت پرونده های جاری و تعداد باغ‌هایی که شامل این طرح می‌شوند را در اختیار کمیته حقوقی شورا قرار دهند تا مجدداً ظرف 10 روز آینده، جلسه دیگری برای جمع بندی نهایی و تصمیم سازی انجام شود و نتیجه آن برای تصمیم گیری نهایی در اختیار سایر کمیسیون‌های مرتبط قرار گیرد.

بر اساس این گزارش، در جلسه جلسه کمیته حقوقی شورای شهر تهران، مدیرکل حقوقی، مدیرکل شهرسازی و طرح‌های شهری، مدیرکل تدوین ضوابط و نظارت بر مقررات و صدور پروانه و مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، معاونان مالی و اقتصاد شهری و معاونان معماری و شهرسازی مناطق یک تا پنج و 21 و 22 حضور داشتند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها