کد خبر: 243721
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی

اجرایی شدن بسته مالی اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد/ سوئیفت دردی از ایران دوا نکرد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: قرار بود که بسته مالی اروپایی‌ها هفته گذشته عملیاتی شود، اما متاسفانه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اجرایی شدن بسته مالی اروپا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد/ سوئیفت دردی از ایران دوا نکرد
کد خبر: 243721
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید حسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره اجرایی شدن ساز و کار ویژه مالی از سوی اروپایی‌ها، اظهار کرد: این ساز و کار قرار بود که هفته گذشته عملیاتی شود اما متاسفانه همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

وی افزود: بخشی از این ابهام به جهت عدم وجود جایگاه و نهادی این کانال در مراودات اقتصادی، مالی و پولی است چراکه هیچ تعریفی در این زمینه وجود ندارد.

نقوی حسینی تصریح کرد: مسئله دیگری که باعث به تاخیر افتادن اجرا شدن بسته اروپایی‌هایی‌ها شده موضوعی است که اخیرا توسط موساد و صهیونیست‌ها در دانمارک به وجود آمد و اکنون سرنوشت این مسئله در هاله‌ای از ابهام است.

عضو کمیسیون امنیت ملی درباره امکان قطع ارتباط ایران با سوئیفت به صورت کامل گفت: یکی از اهداف تحریم‌های آمریکا عدم دسترسی ایران به سوئیفت است اما این مسئله اتفاق جدیدی نیست و ما قبل از برجام نیز همین شرایط را داشتیم و سوئیفت دردی از ما دوا نکرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا به لاهه شکایت کرده است و باید مصوبات این دیوان توسط شورای امنیت دنبال شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها