مشکل حمل‌ونقل نهاده‌های دامی کماکان پابرجاست/ قیمت هر کیلو مرغ 10 هزار و 500 تومان

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: دریافت مبلغ اضافه پشت بارنامه از مرغداران موجب شده تا حمل‌ونقل نهاده‌های دامی به سرعت، صورت نگیرد.

مشکل حمل‌ونقل نهاده‌های دامی کماکان پابرجاست/ قیمت هر کیلو مرغ 10 هزار و 500 تومان
کد خبر: 243780
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۰:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت بازار مرغ گفت: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو‌مرغ زنده 7 هزار و مرغ آماده به طبخ 10 هزار و 500 تومان است.

وی افزود: قیمت مرغ بسته به فروشگاه و مناطق مختلف با تلورانس 3 تا 5 درصدی در بازار روبه‌روست.

حجت با اشاره به اینکه مشکلات حمل و نقل کماکان پابرجاست، بیان کرد: اگرچه بارگیری نسبت به 20 روز گذشته تا حدودی بهبود یافته است، اما معضل دریافت کرایه پشت بارنامه همچنان ادامه دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پشت بارنامه از عدد منطقی که روی بارنامه قید می شود، در برخی استان ها بالاتر است، بیان کرد: اگر تا دو ماه پیش کیلویی 100 تومان بابت حمل و کرایه بار از مرغداران دریافت می شد، امروز مبلغ پشت بارنامه بیش از این رقم است که در نهایت این امر موجب شده تا حمل و نقل به سرعت صورت نگیرد.

وی نرخ هر کیلو ذرت برای مرغدار را 1600 و کنجاله سویا 2800 تومان اعلام کرد و افزود: این درحالی است که مسئولان برای قیمت‌گذاری مرغ، ذرت را با نرخ 1200 و کنجاله سویا 2200 تومان لحاظ می‌کنند که این اختلاف 30 درصدی قیمت موجب شده تا تولیدکنندگان با چالش هایی روبه‌رو شوند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: با توجه به آنکه نهاده‌های دامی به سبب اختلالات حمل و نقل به موقع به دست مرغداران نمی‌رسد، از این رو جوجه ریزی با تأخیر صورت می‌گیرد.

به گفته وی، تا زمانیکه مسئله حمل و نقل نهاده های دامی مرتفع نشود، نمی‌توان انتظار داشت که روند خطی تولید ادامه داشته باشد.

حجت در پایان با اشاره به اینکه مرغداران با چالش گرسنگی مرغ ها در واحدها روبه‌رو هستند، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام باید به جد دنبال این مسئله باشد تا کالا را در انبارهای استانی به تولید کننده عرضه کند چرا که صدور حواله در بنادر به نماینده‌های شرکت تعاونی یا نماینده مرغداران، چانه زنی مضاعف برای بارگیری و مسئله دریافت کرایه اضافه پشت بارنامه را به همراه داشته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها