کاراته قهرمانی جهان - مادرید؛

تیم ملی ایران در کومیته تیمی به فینال رسید/ در انتظار هتریک طلایی

قهرمان دو دوره گذشته رقابت‎های تیمی قهرمانی جهان، با کسب چهار پیروزی متوالی برای سومین دوره متوالی به دیدار نهایی این رقابت‎ها راه یافت.

تیم ملی ایران در کومیته تیمی به فینال رسید/ در انتظار هتریک طلایی
کد خبر: 243872
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۸ ۱۵:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| در ادامه بیست و چهارمین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان، تیم ملی ایران در بخش کومیته تیمی با پیروزی برابر ارمنستان، سنگال، اردن و ایتالیا به دیدار نهایی صعود کرد تا عصر یکشنبه برای دفاع از عنوان قهرمانی دوره قبل در مبازه پایانی شرکت کند.

تیم ایران پس از یک دور استراحت، با پیروزیهایی که صالح اباذری(10 بر صفر)، علی اصغرآسیابری(8 بر صفر) و مهدی خدابخشی(9 بر3) کسب کردند، 3بر صفر ارمنستان را شکست داد و در ادامه سنگال را نیز با 3 بر یک از پیش رو برداشت. در رقابت با سنگال ابتدا اباذری 3 بر یک بازنده تاتامی را ترک کرد، پورشیب با تساوی 2 بر2 و قانون «سنشو» (امتیاز نخست) به برتری دست یافت و مهدی خدابخش با برتری 4 بر یک و سجاد گنح زاده با پیروزی5 بر صفر کار را به سود تیم ملی کشورمان تغییر دادند.

کاراته کاهای کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی نیز 4 بر یک اردن را شکست دادند و به مرحله نیمه نهایی راه یافتند. مهدی خدابخشی، بهمن عسگری و سجاد گنج زاده مردان پیروز تیم کشورمان در این مبارزه بودند و صالح اباذری نیز با قانون «سنشو» بازنده شد.

تیم ملی ایران که در دو دوره قبلی رقابتهای جهانی 2014 برمن و 2016 لینز عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد، در مرحله نیمه نهایی این دوره از مسابقات نیز ایتالیا را نیز شکست داد و به برای سومین دوره متوالی راهی فینال مسابقات جهانی شد. مبارزه اول را بهمن عسگری 3 بر یک به سود خود خاتمه داد، در ادامه علی اصغرآسیابری نیز 4 بر یک رقیب ایتالیایی خود را شکست داد. سجاد گنج زاده هم آخرین پیروزی تیم ملی کشورمان را کسب کرد.

تیم های ژاپن، فرانسه و آلمان دارنده مدالهای طلا و برنز دوره قبل رقابتهای جهانی در این دوره با شکست برابر اکراین، کرواسی و ایتالیا از دور مسابقات کنار رفتند تا از چهار کشوری که دوره قبل روی سکوی قهرمانی جهان ایستادند، تنها ایران شانس تکرار طلای خود را داشته باشد.

دیدار پایانی عصر یکشنبه 20 آبان ماه در روز پایانی برگزار خواهد شد و تیم ملی ایران برای کسب مدال طلا باید با آذربایجان مبارزه کند.

تیم بانوان ایران در همین بخش روز گذشته سنگال را دو بر صفر شکست داد و عصر امروز به مصاف هلند می رود.

تیم ملی کاراته ایران با صعود سجاد گنج زاده و بهمن عسگری به دیدار نهایی شانس کسب دو مدال طلا، و توسط پورشیب، درفشی پور، سارا بهمنیار و تیم کاتای مردان شانس کسب چهار مدال برنز را دارد.

ضمن اینکه تیم کاتای بانوان (شادی جعفری زاده، نجمه قاضی زاده و الناز تقی پور ) فاطمه صادقی و ابوالفضل شهرجردی در کاتای تیمی و انفرادی، حمیده عباسعلی، پگاه زنگنه، فاطمه چالاکی، امیر مهدیزاده و رزیتا علیپور هم در کومیته انفرادی از دور مسابقات حذف شده اند.

این دوره از مسابقات سه شنبه 15 آبان ماه با حضور 1117 کاراته کا از 140 کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» شهر مادرید آغاز شده وتا عصر یکشنبه 20 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها