رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد:

مهلت سه ساله ستاد کل نیروهای مسلح برای خدمت سربازان در دستگاه‌ها

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح از مهلت دو الی سه ساله از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برای خدمت سربازان در این دستگاه‌ها خبر داد.

مهلت سه ساله ستاد کل نیروهای مسلح برای خدمت سربازان در دستگاه‌ها
کد خبر: 243986
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۰:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح درباره امریه سربازان در سازمان‌ها و نهادهای مختلف گفت: در حال حاضر بالغ بر 140 دستگاه شامل وزارتخانه، سازمان و بنیاد از خدمت سربازان استفاده می‌کنند. براساس فصل هشتم قانون خدمت وظیفه عمومی، سازمان‌ها تقاضای خود را مبنی بر در اختیار گرفتن سرباز به ستاد کل نیروهای مسلح ارسال کرده و این تقاضا در کمیسیونی در ستاد کل نیروهای مسلح بررسی می‌شود؛ در صورتی که نتیجه مثبت باشد، گزارشی به مقام معظم رهبری تقدیم می‌شود و در صورتی که مورد تایید قرار گیرد به سازمان‌های ذیربط ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در خصوص امریه سربازان در دستگاه‌های مختلف مهلت دو الی سه ساله از سوی ستاد کل نیروهای مسلح برای خدمت سربازان در این دستگاه‌ها تعیین می‌شود. پس از پایان این مدت واگذاری سرباز به دستگاه‌های مربوطه ارزیابی می‌شود در صورتی که ارزیابی مثبت باشد، سهمیه استمرار پیدا می‌کند در غیر این‌ صورت متوقف می‌شود.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: سالانه حدود 36 هزار سرباز می‌توانند امریه دریافت کنند، اما در حال حاضر به دلیل اینکه موالید کاهش پیدا کرده طبیعتا تعداد سربازان امریه نیز محدود است، بنابراین تعداد سربازان امریه سیر نزولی پیدا کرده است. درحالی که در حدود سه الی چهار سال پیش واگذاری سربازان به دستگاه‌ها و سازمان‌ها سیر صعودی داشت، اما در حال حاضر سیر نزولی پیدا کرده است.

سردار کمالی تاکید کرد: براساس قانون اساسی و قانون خدمت وظیفه عمومی واگذاری سرباز به دستگاه‌ها و سازمان‌های غیرنظامی مشروط به وجود مشمول مازاد و همچنین عدم آسیب به آمادگی رزمی نیروهای مسلح است. در شرایط فعلی واگذاری سهمیه واگذاری سرباز به سازمان‌ها و دستگاه‌های غیرنظامی با محدودیت اعمال می‌شود.

وی با اشاره به برخی مصاحبه‌ها از سوی مسئولان نهادها و دستگا‌ه‌های مختلف در خصوص امریه سربازی گفت: بعضا برخی مصاحبه‌ها و اظهارنظرهایی صورت گرفته در خصوص امریه سربازی، قبل از این است که تقاضای اعلام شده از سوی دستگاه‌ها در ستاد کل نیروهای مسلح بررسی شود و مصوبه‌ای در این خصوص صادر شود. صحیح این است که تا پایان ارزیابی تقاضا توسط ستاد کل نیروهای مسلح مصاحبه‌ای از سوی هیچ دستگاه‌ و سازمان‌ در خصوص امریه سربازی صورت نگیرد.

رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح همچنین به امریه سربازان اشاره کرد و گفت: تعداد محدودی از سازمان‌ها مانند وزارت آموزش و پرورش دارای سهمیه هستند و از سربازان امریه استفاده می‌کنند. عمده‌ترین امریه‌هایی که برای سربازان صادر می‌شود نیز شامل سرباز معلم، سرباز هیات علمی، سرباز پیام‌آور بهداشت، سرباز مربی، سرباز تعاون‌یار، سرباز بهزیست، سرباز بهیار، سرباز سازندگی و ... است.

سردار کمالی تصریح کرد: سربازان امریه دو گروه هستند یک گروه برای حفاظت فیزیکی در سازمان‌ها و نهادهای مختلف امریه می‌شوند؛ این سربازان، سربازان عادی و دارای مدرک تحصیلی دیپلم و فوق‌دیپلم هستند، اما عده دیگری از سربازان امریه سربازان متخصص هستند که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی به بالا هستند و این افراد به عنوان متخصص امریه دریافت می‌کنند و تعداد آنها با سربازانی که برای حفاظت امریه می‌شوند، تقریبا برابر است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها