کد خبر: 244031
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۳:۰۰
| |

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی:

هزینه یک زندانی 20 برابر هزینه‌ای است که برای دانش‌آموزان صرف می‌شود

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: در برنامه رونمایی نسخه ارتقا یافته نماد عنوان شد که اگر مهارت‌ها را به دانش‌آموزان یاد دهیم، از آسیب‌ها جلوگیری می‌شود مثلاً هزینه یک زندانی 20 برابر هزینه‌ای است که برای دانش‌آموزان صرف می‌شود‌.

هزینه یک زندانی 20 برابر هزینه‌ای است که برای دانش‌آموزان صرف می‌شود
کد خبر: 244031
|
۱۳۹۷/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| شهیندخت مولاوردی دستیار ویژه رییس جمهور در امور حقوق شهروندی در نشست هم‌اندیشی نمایندگان حقوق شهروندی استان‌ها و حوزه ستادی آموزش و پرورش که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با بیان اینکه در ابتدای دولت، اولویت‌های تخصصی و عمومی وزارتخانه‌ها مشخص شد، اظهار کرد: در این اولویت‌ها آمده است که دولت باید کشور را از چالش‌های انباشته شده عبور دهد‌.

مولاوردی اضافه کرد: در اولویت‌های تخصصی، وزارت آموزش و پرورش باید توجه بیشتر به مهارت آموزی و ورود به بازار کار داشته باشد؛ بی تعارف باید بگوییم در حال حاضر که مدرسه مهارت پرور نیست. توجه به ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان در حوزه آسیب‌های اجتماعی از دیگر موارد است که وزارتخانه آموزش و پرورش با همکاری و سایر دستگاه‌ها، طرح نماد را اجرا می‌کند؛ بهبود برنامه‌های آموزشی برای خلاقیت‌های دانش‌آموزان و بهبود برنامه‌های آموزشی در تنوع دانش‌آموزان از دیگر موارد است.

دستیار ویژه رییس‌جمهور در امور حقوق شهروندی اضافه کرد: از مجموعه سیاست‌های جدید آموزش و پرورش می‌توان به عدالت آموزشی، بحث حذف مشق شب و کتب کمک آموزشی و حذف غول کنکور، طرح شاداب‌‌سازی مدارس و سبک کردن کیف دانش‌آموزان اشاره کرد البته گاهی اوقات خود اولیا طلبکار این تغییرات ذچهستند که اگر به دولت و مدیران وزارتخانه اعتماد کنند، مشکلات حل می‌شود.

وی، راه‌اندازی تلویزیون تعاملی سیما را اقدام خوبی خواند و تصریح کرد: سند منشور حقوق دانش‌آموز در مجلس دانش‌آموزی به تصویب رسیده است و شنیدیم منشور حقوق والدین نیز تدوین شده است‌. در برنامه رونمایی نسخه ارتقا یافته نماد عنوان شد که اگر مهارت‌ها را به دانش‌آموزان یاد دهیم، از آسیب‌ها جلوگیری می‌شود مثلاً هزینه یک زندانی 20 برابر هزینه‌ای است که برای دانش‌آموزان صرف می‌شود‌. محرومیت از شوق یادگیری و محرومیت از پرسشگری و تفکر نقادانه، محرومیت از مهارت پروری و محرومیت از دانش دیجیتال را باید انجام دهیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها