مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خبر داد:

مربیان مهدهای کودک درجه بندی می‌شوند

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: از این به بعد مربیان مهدهای کودک بر اساس طرح کفایت مربیان درجه بندی می شوند و مشخص می شود که هر کدام از آنان چه دوره هایی را گذرانده اند و سطح سواد و آگاهی آنان چقدر است

مربیان مهدهای کودک درجه بندی می‌شوند
کد خبر: 244164
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۰۸:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد نفریه مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشوراز درجه بندی مربیان مهدهای کودک در قالب طرح «کفایت مربیان» خبر داد و گفت: دو سال پیش طی تفاهمنامه پژوهشی با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مقرر شد ابزاری برای سنجش یکسان تمام مربیان مهدهای کودک تولید شود که این ابزار اکنون آماده است و برای عملیاتی شدن آن با جهاد دانشگاهی تفاهمنامه ای منعقد کرده ایم.


وی ادامه داد: هر چند اکنون نیز مربیان مهدهای کودک مورد سنجش قرار می گیرند اما این سنجش ها براساس معیارهای یکسان نیست و اکنون ابزار مشخصی برای این سنجش ها تولید شده است و بر اساس آن به طور مثال سطح دینداری مربیان سنجیده می شود و برخی از این سنجش ها مکتوب و برخی دیگر به صورت حضوری است.




نفریه افزود: مربیان مهدها با درجه های بالاتر از مزایایی برخوردار می شوند از آن جمله که مهدهای چهار ستاره باید از آنان استفاده کنند و اشتغال پایدارتری خواهند داشت.


به گفته وی، در حال حاضر 120 هزار مربی در سراسر کشور فعالیت دارند؛ همچنین حدود 700 هزار کودک در بیش از 15 هزار مهد کودک نگهداری می شوند.


مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار امیدواری کرد که طرح کفایت مربیان مهدهای کودک به طور قطعی سال آینده اجرا شود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها