سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز به پایان رسید

سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز در راستای استحکام بخشی و سبک سازی بناها در برابر زلزله، تنش‌ها و تکان‌های افقی انجام شد.

سبک سازی پشت بام بازار شتربان تبریز به پایان رسید
کد خبر: 244246
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۲:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مدیر پایگاه میراث جهانی بازار تبریز از مرمت و پایش مستمر بازار تبریز خبر داد. او اعلام کرد که استحکام بخشی و سبک سازی بناها به منظور مقاومت بناهای تاریخی در مقابل زلزله انجام گرفت.

حسین اسمعیلی سنگری (مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز) با اعلام این خبر گفت: بازار جهانی تبریز یکی از مهمترین بناهای تاریخی ایران محسوب می‌شود که مرمت و پایش آن به صورت مداوم در حال انجام است.

او گفت: مهمترین کاری که در سال جاری توسط پایگاه و اداره میراث فرهنگی استان آذربایجان شرقی انجام گرفت، سبک سازی پشت بام بازار (بازار شتربان) بود که از خرداد ماه سال جاری آغاز و در اواخر شهریور به پایان رسید.

اسمعیلی سنگری همچنین تاکید کرد: درحال حاضر مرمت بخش عمده‌ای از پشت بام بازار شتربان به همراه راسته اصلی بازار که بازار قدیم مشهور است و همچنین راسته بازار جدید (صادقیه) انجام شده و به محض تامین اعتبار سبک سازی دیگر بخش‌های بازار نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر پایگاه جهانی بازار تبریز اعلام کرد: موضوع استحکام بخشی و سبک سازی بناها به منظور مقاومت بناها در مقابل زلزله و تنش‌ها و تکان‌های افقی یکی از موضوعات مهمی است که در بازار جهانی تبریز مورد توجه قرار گرفته است.

میراث جهانی بازار تبریز یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان به شمار می‌رود. مجموعه بازار تاریخی تبریز با مساحتی نزدیک به 27 هکتار به عنوان یک بلوک شهری و کامل‌ترین سازمان اجتماعی در بازارهای ایران در آذربایجان شرقی و در مرکز بافت تاریخی فرهنگی شهر تبریز قرار گرفته است که مهمترین شاخص این بافت نیز است.

پیشینه این بنای تاریخی، فرهنگی و اقتصادی دست کم به هزار سال پیش باز می‌گردد. این اثر به شمال 1346 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها