کارگردان «جن‌گیر» به «سینماحقیقت» می‌آید

مستندی از زندگی هنری ویلیام فریدکین کارگردان فیلم «جن‌گیر»، در دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» روی پرده می‌رود.

کارگردان «جن‌گیر» به «سینماحقیقت» می‌آید
کد خبر: 244251
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۲:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| «فریدکین بدون ممیزی» Friedkin Uncut به کارگردانی فرانچسکو زیپل، پرتره‌ای از ویلیام فریدکین کارگردان فیلم‌هایی چون جن‌گیر و ارتباط فرانسوی است.

«فریدکین بدون ممیزی» محصول سال 2018 کشور ایتالیا است که در بخش کلاسیک جشنواره ونیز هم به نمایش درآمده است.

در این فیلم مستند 106 دقیقه‌ای، فریدکین برای اولین بار مخاطبان پرشمار خود را از طریق تم‌ها و داستان‌هایی که بر زندگی و حرفه‌ هنری وی تاثیر گذاشته، به سفری جذاب می‌برد.

ویلیام فریدکین متولد سال 1935 در آمریکا (83 ساله)، برنده 2 جایزه اسکار سال 1971 برای ساخت فیلم «ارتباط فرانسوی» و نامزد اسکار بهترین کارگردانی اسکار 1973 برای فیلم «جن‌گیر» بوده است. وی با این 2 فیلم مشهور، جایزه گلدن‌گلوب را هم برده است. آخرین فیلم فریدکین «جوی قاتل» است که سال 2011 در جشنواره ونیز روی پرده رفت. جادوگر، گشت‌زنی، معامله قرن، 12 مرد خشمگین، زندگی و مرگ در لس‌آنجلس، حشره و... از دیگر آثار این کارگردان مطرح سینماست.

دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» طی روزهای 18 تا 25 آذر ماه 1397 به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در شهر تهران برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها