کد خبر: 244338
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۶:۵۸:۰۰
| |

فریده اولادقباد، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

شورای‌شهر تهران شهرداری مسئولیت‌پذیر انتخاب کند/ باید از بین زنان توانمند هم گزینه‌هایی برای شهرداری انتخاب می‌شد

فریده اولادقباد، نماینده تهران در مجلس گفت: شورای‌شهر تهران باید گزینه‌ای انتخاب کند که نسبت به مسائل مختلف شهر مسئولیت‌پذیری داشته باشد.

شورای‌شهر تهران شهرداری مسئولیت‌پذیر انتخاب کند/ باید از بین زنان توانمند هم گزینه‌هایی برای شهرداری انتخاب می‌شد
کد خبر: 244338
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۰ ۱۶:۵۸:۰۰

اعتمادآنلاین| فریده اولاد قباد، نماینده تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب گزینه‌های نهایی برای شهرداری تهران بیان کرد: به نظر من باید از بین زنان شایسته، متخصص، متعهد و توانمند در حوزه مدیریتی و به ویژه این بخش استفاده می‌شد.

وی افزود: در بین گزینه‌های پیشنهادی برای شهرداری باید از بین بانوان توانمند هم فرد یا افرادی معرفی می‌شدند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ما نیروهای توانمند و شایسته‌ای داریم که سالیان سال در حوزه مدیریتی و اجرایی فعالیت داشته‌اند، همچنین در دوران پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و همچنین دوره سازندگی حضور داشتند. اکنون هم در عرصه‌های مختلف موثرند.

اولاد قباد با بیان اینکه خوب بود در گزینه‌های پیشنهادی از بانوان شایسته هم معرفی می‌شدند، گفت: ما امیدوار بودیم حداقل یک گزینه از میان افراد پیشنهاد‌شده خانم بود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: انتظار می‌رود شورای شهر هم برای انتخاب شهردار فردی که کارآمد و توانمند بوده و همچنین مشکلات و مسائل شهر را به خوبی می‌شناسد را انتخاب کند؛ چراکه تهران به عنوان یک کلانشهر بسیار گسترده است و حتی در حد یک کشور کار دارد.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه یک شهردار خوب باید مسائل مهم شهر را بررسی کند، به مشکلات پیش روی شهر تهران هم اشاره کرد و گفت: شورای شهر باید گزینه‌ای انتخاب کند که نسبت به مسائل مختلف ازجمله آلودگی هوا، فرونشست زمین تهران، مشکلات مربوط به حوزه حمل و نقل عمومی و همچنین آب شرب تهران و کیفیت آن مسئولیت‌پذیری داشته باشد.

اولاد قباد همچنین مشکلات زیست محیطی، مسائل مربوط به آسیب‌های اجتماعی ازجمله کودکان متکدی، معتادان و زنان آسیب‌دیده اجتماعی را ازجمله مشکلات پیش روی شهر تهران خواند و عنوان کرد: یک شهردار باید بتواند با دیدی وسیع به حل این مشکلات بپردازد.

وی همچنین به مدیریت مبلمان شهری و تعامل سازنده با وزارتخانه‌ها از سوی شهردار تهران هم اشاره کرد و یادآور شد: البته گزینه منتخب برای شهرداری تهران باید به موضوع بازآفرینی بافت فرسوده تهران و مدارس فرسوده و همچنین موضوع مسکن توجه ویژه‌ای داشته و در عین حال مدیریت پسماند داشته باشد، البته شهردار باید تعیین کند چه برنامه مشخصی دارد تا از این طریق بتواند تعامل سازنده‌ای با وزارت راه و شهرسازی داشته باشد.

حاشیه‌نشینی تهران، مهاجرت‌های بی‌رویه به این شهر و مدیریت شناخت مشکلات، ساماندهی مسکن، سکونت‌های غیررسمی ازجمله مواردی بود که نماینده تهران به عنوان مشکلات اصلی این شهر عنوان کرد و در عین حال از شورای شهر خواست تا گزینه‌ای معرفی کنند که در پی حل این مشکلات باشد.

وی با طرح این سؤال که شهردار جدید تهران چقدر می‌خواهد و می‌تواند از توانمندی زنان در مدیریت شهری استفاده کند، خاطرنشان کرد: گزینه اصلی برای تصدی شهرداری تهران باید بگوید که چه برنامه‌ای برای بهره‌مندی از زنان توانمند کشور دارد.

اولاد قباد همچنین به ماده 101 قانون برنامه ششم توسعه هم اشاره کرد و گفت: ما به شهردار جدید تهران پیشنهاد می‌کنیم که سایتی در ارتباط با شهروندان برای ارائه نظرات مردم در حوزه مدیریت شهری ایجاد کند تا از این طریق در جریان مستقیم مشکلات ریز و درشت شهروندان تهرانی قرار گیرد و در پی حل آنها برآید.

وی در بخش پایانی سخنانش عنوان کرد که ما امیدوار بودیم در بین گزینه‌های پیشنهادی شهرداری تهران، خانم معرفی شود؛ چراکه جای بانوان توانمند و مستعد با مدیریت عالی در شهرداری تهران و مدیریت شهری خالی است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها