کد خبر: 244364
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۷:۲۰:۰۰
| |

حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی:

مقامات آمریکایی به دنبال عملیات روانی علیه ملت ایران هستند

ابوالفضل حسن‌بیگی یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اقدامات آمریکا ضد حقوق بشر است و لازم است سازمان‌های بین‌المللی به خصوص سازمان ملل برخورد لازم را داشته باشد. البته که مسئولان، قوای سه‌گانه و مردم در کنار هم هستند و در مقابل این جنگ روانی ایستادگی می‌کنند.

مقامات آمریکایی به دنبال عملیات روانی علیه ملت ایران هستند
کد خبر: 244364
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ابوالفضل حسن‌بیگی، در واکنش به اجرای دور دوم تحریم‌ها، گفت: آمریکایی‌ها از آغاز پیروزی انقلاب تاکنون یعنی در طول 40 سال گذشته ایران را تحت فشار قرار دادند هر کدام از روسای جمهور آمریکا مسائلی را برای تحریم ایران بهانه می‌کرد، چون قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران وابستگی 80 درصدی به آمریکا و 20 درصدی به سایر کشورهای غربی داشت حال این‌که امروز ما در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص در بخش کشاورزی، صنعتی و نظامی خودکفا شده‌ایم.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در 99.5 درصد وابستگی‌اش را از آمریکا قطع کرده است و بالغ بر 60 درصد وابستگی خود از اروپا و دیگر کشورهای غربی کاهش یافته است و یا قطع شده است. از طرفی ارتباطات ما کشورهای شرقی، چین، روسیه و هند و جنوب شرق آسیا و کشورهای اسلامی برقرار است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: از چند ماه گذشته که موضوع اعمال فشارهای مختلف با تحریم‌ها مطرح شد آمریکایی‌ها پی بردند که ایران نه تنها وابستگی ندارد که روز به روز موفقیت‌های بهتری را کسب می‌کند. بخش اعظمی از نیازمندی‌ها توسط نیازمندان، متخصصان و دانشمندان ایرانی، کشاورزان و صنعتگران تامین می‌شود. آنها می‌دانند که حرف‌هایشان باطل، بی‌جا و غیرقابل اجر است.

حسن‌بیگی خاطر نشان کرد: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که ایران توانمندی تولید بنزین را ندارد آنها از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، اراک، آبادان و توسعه پالایشگاه بندرعباس غافل بودند. اکنون ما می‌توانیم 90 میلیون لیتر تولید بنزین داشته باشیم. آنها همچنین تصور می‌کردند که در تامین مایحتاج و مواد غذایی مردم ناتوان خواهیم شد. اطلاعات آنها بیشتر از افراد فریب‌خورده و عناصر سازمان مجاهدین خلق به دست می‌آید که همه اشتباه است و آنها می‌بینند ما با هیچ کمبودی مواجه نیستیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکایی‌ها موضوع تحریم نفت و فروش نفت در ازای غذا را مطرح می‌کردند که چنین چیزی اصلا وجود ندارد. فکر می‌کردند همان کاری را که با صدام کردند را می‌توانند با ما انجام دهند، حال این‌که آمریکا تحت هیچ شرایطی نمی‌تواند ما را در محاصره قطعی و 100 درصدی قرار دهند، چون کشورهای مصرف کننده انرژی ایران همواره به دنبال ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و خرید نفت هستند.

حسن‌بیگی اضافه کرد: آمریکا نتوانست هدف‌اش یعنی به صفر رساندن فروش نفت ایران را محقق کند و تیر ترامپ به سنگ خورد به همین دلیل وزیر خارجه و رییس جمهور آمریکا به دنبال عملیات روانی علیه ایران هستند که از آن سو هیچ کدام از طرح‌هایشان جنبه اجرایی ندارد.

وی با تاکید بر این که «سازمان ملل باید با زیاده‌خواهی‌ها و گزافه‌گویی‌های آمریکایی‌ها برخورد لازم را انجام دهد»، اظهار کرد: اقدامات آمریکا ضد حقوق بشر است و لازم است سازمان‌های بین‌المللی به خصوص سازمان ملل برخورد لازم را داشته باشد. البته که مسئولان، قوای سه‌گانه و مردم در کنار هم هستند و در مقابل این جنگ روانی ایستادگی می‌کنند.

این نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی همچنین تاکید کرد: آمریکایی‌ها مدعی هستند دارو و مواد غذایی و برخی اقلام مورد نیاز را تحریم نکردند که این دروغی بیش نیست، چون واردات داروهای مرتبط با بیماری‌های صعب‌العلاج با افزایش قیمت مواجه شده و حتی ممکن است به راحتی در دسترس قرار نگیرد. با وجودی که ایران داروها را تولید می‌کند، اما افزایش قیمت دارو باعث افزایش فشار به نیازمندان و به خصوص بیماران صعب‌العلاج می‌شود.

حسن‌بیگی با تاکید بر این‌که «کشور از ذخیره ارزی و پس‌انداز کافی برخوردار است»، گفت: با این وجود تحریم‌های آمریکا خیانت و اقدام ضد حقوق بشر و خلاف معاهدات بین‌المللی است. آمریکا حتی پا را فراتر گذاشته و تلاش می‌کند کشورهای دیگر را برای همراهی با تحریم‌ها مجبور کند، چون آنها فکر می‌کردند با شروع دور دوم تحریم‌ها مردم ایران دیگر در خیابان‌ها شعار مرگ بر آمریکا نمی‌دهند و یا در مراسم اربعین حضور پیدا نخواهند کرد. حال این‌که تظاهرات 13 آبان‌ از سال‌های گذشته پرشورتر شد و مردم حضوری باشکوه‌تر در راهپیمایی اربعین داشتند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که «سخنان مضحک ترامپ حتی تاثیری در داخل آمریکا نخواهد گذاشت»، ادامه داد: اقدامات ترامپ باعث شد مجلس نمایندگان آمریکا در دست دموکرات‌ها، حزب مخالف ترامپ بیفتد پس بهتر است آمریکا بداند حرف‌هایش در بین مردم ایران جایگاهی ندارد و تنها وحدت ملی ما را افزایش داد.

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) درباره آمریکا، اظهار کرد: همان‌طور که امام خمینی (ره) فرمود هرگاه آمریکا بر روی ایران فشار آورد مردم یکپارچه‌تر می‌شوند. اکنون آمریکا شکست خورده، دولت ترامپ به دنبال تضعیف شورای امنیت است چون معتقد است که با این کار انسجام در درون آمریکا افزایش پیدا می‌کند که سخت در اشتباه است، چون اکنون فاصله طبقاتی در آمریکا بسیار بیشتر شده و گرفتاری‌ها افزایش یافته است.

حسن‌بیگی در پایان تاکید کرد: اگر مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و دولت محکم بایستند و انسجام ملی حفظ شود و ارزهای صادراتی به کشور باز گردد مردم در آینده آسایش و آرامش بیشتری خواهند داشت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها