کد خبر: 244415
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۹:۴۳:۰۰
| |

علی ربیعی:

بحران صندوق های بازنشستگی، کشور را دچار مشکل می کند

وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حل نشدن بحران صندوق های بازنشستگی زیرمجموعه این وزارتخانه، کشور را دچار مشکل خواهد کرد.

بحران صندوق های بازنشستگی، کشور را دچار مشکل می کند
کد خبر: 244415
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۰۹:۴۳:۰۰

اعتمادآنلاین| علی ربیعی روز دوشنبه در مراسم معارفه و تودیع وزیران جدید و سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: این وزارتخانه 17 صندوق دارد که دچار بحران های جدی هستند و باید برای حل آنها اقدام های جدی انجام شود.


وی به تحولات رخ داده در نهادهای اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: تحولات اجتماعی به گونه ای است که گویا مردم جایی دیگر زندگی می کنند و ارزش های اجتماعی دولتی، به شکلی دیگر است.


ربیعی خاطرنشان کرد: تحولات جمعیتی به تنهایی می تواند یک جامعه را متحول کند که ایران اکنون با این مساله روبرو است.


وزیر سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ضرورت حمایت از فقرا و اقشار ضعیف گفت: این وزارتخانه، سخنگوی دهک های پایین و بی پناهی است که نیاز به مراقبت های ویژه دارند.


به گفته وی پیامدهای عناد و دشمنی سایر کشورها، در زندگی مردم خود را نشان می دهد، بنابراین باید با اشتغال زایی برخی از این معضلات را از بین برد.
ربیعی افزود: دهک های پایین نیازمند حمایت هستند و اگر کسی بخواهد تئوری اقتصاد آزاد را در این شرایط اجرایی کند بدون شک می خواهد نظام را به خطر بیندازد.


وی با یادآوری این که مخالف واگذاری شرکت های تابعه نیست، تصریح کرد: من با چوب حراج زدن به اموال مخالف هستم، اگر واگذاری ها منطقی انجام شود هیچ اشکالی ندارد.


وزیر سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این که کتاب مصائب یک وزیر را خواهم نوشت، اظهار داشت:«امان از ذی نفعانی که حقی ندارند و بر این وزارتخانه می تازند.»


وی تصریح کرد: اینجا وزارتخانه متعلق به بازنشستگان با حقوق یک میلیون و 500 هزارتومان و کارگران با حقوق کمتر از 2 میلیون تومان و یتیمان و زنان سرپرست خانوار است که باید برای حل معضلات آنها تمهیداتی جدی اندیشید.


ربیعی به سختی های اجرای بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح توانست 11 میلیون فقیر و نیازمند حاشیه نشین را مشمول بیمه درمانی کند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها