کد خبر: 244558
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۴:۵۵:۰۰
| |

روزنامه گاردین:

 غرب شریک جنایت در یمن است

روزنامه گاردین در گزارشی مشکلات غیرنظامیان یمنی را بدتر از بحران و یک جنایت علیه بشریت خواند و تاکید کرد، غرب شریک فلاکت یمنی‌هاست.

 غرب شریک جنایت در یمن است
کد خبر: 244558
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۴:۵۵:۰۰

اعتمادآنلاین| روزنامه گاردین نوشت: نیمی از ساکنان یمن که در مجموع 22 میلیون نفر جمعیت دارد، در آستانه مرگ در اثر گرسنگی هستند، 1.8 میلیون کودک در این کشور از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند و در واقع زمان برای نجات بسیاری از آن‌ها تمام شده است.

سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی یک قرن گذشته خوانده است. هیچ چشم‌انداز روشنی برای پایان جنگ نیست و غرب با چشم‌پوشی‌هایش و کمک‌هایش به متجاوزان عملا در این جنایت شریک است.

یمن به طور کلی در آشوبی کامل قرار گرفته است، درگیری‌ها در این کشور با آغاز حملات جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان علیه انصارالله آغاز شد و این امر موجب بالا گرفتن بحران در یمن و گسترش افراط‌گرایی و تقویت جنبش‌های جدایی‌طلب شد.

این عوامل نشان داد که دستیابی به صلح در یمن از هر زمانی دشوارتر است،‌ خشونت در این کشور از زمانی که آمریکا در ماه گذشته میلادی درخواست آتش‌بس داد، شدت بیشتری پیدا کرد. همچنین درگیری‌های موجود در بندر حدیده که این هفته شاهد بودیم فرستاده سازمان ملل به یمن را مجبور کرد مذاکرات را تا پایان سال جاری میلادی به تاخیر بیندازد.

نیروهای وابسته به ائتلاف عربی ضد یمن، بندر حدیده را که راه ورودی 80 درصد از واردات این کشور است، محاصره کرده‌اند و روزانه حملات هوایی شدیدی را انجام می‌دهند.

همه این‌ها کشتارها به نظر غرب تاثیر اندکی داشت و این امر نیازمند قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار عربستانی در استانبول بود تا واشنگتن قطعنامه‌ای برای آتش بس صادر کند.

انگلیس بالاخره در جهت اتخاذ یک موضع اندکی جدی‌تر گام برداشت و به مخالفت‌های خود با شورای امنیت برای ارائه طرحی جهت افزایش فشارها بر عربستان و انصارالله برای توقف درگیری‌ها و فراهم کردن امکانی برای کمک رسانی پایان داد . از این تغییر استقبال می‌شود اما تا فروش کامل سلاح و توقف تبادل اطلاعات ما همچنان شریک جرم هستیم. این جنایت ما نیز هست.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها