کد خبر: 244631
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۸:۰۶:۰۰
| |

سیدعلی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی

پیروزی در چالش فعلی فقط با مسلح شدن به علم ممکن است

سیدعلی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به اهمیت کسب دانش گفت: برای پیروزی در چالش مهم فعلی غیر از مسلح شدن به علم راه دیگری نداریم.

پیروزی در چالش فعلی فقط با مسلح شدن به علم ممکن است
کد خبر: 244631
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۸:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| سیدعلی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در آیین پایانی رقابت علمی کنز با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) بیان کرد: علم قدرت است، هر کس این قدرت را داشته باشد پیروز و هر کس از آن بی بهره باشد مغلوب می شود.


وی در این آیین در تالار مولوی دانشگاه امیرکبیر با تاکید بر اهمیت برگزاری گردهم آیی ها و مسابقات علمی ادامه داد: این نشست ها مشوق جوانان برای علم و عامل مهمی در رشد و پیشرفت علم در کشور باشد.


دکتر صالحی گفت: اگر جایگاه علم و عالم را درست تبیین و زمینه های لازم را برای دستیابی به علم فراهم کنیم به نتایج ارزشمندی می رسیم.


رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: در دنیای فعلی یک قدرت استکباری به اعتبار قدرت علمی خود به تمام دنیا زور می گوید.

چاره‌ای به جز مسلح شدن به علم نداریم


وی با تاکید بر اهمیت دستیابی به علم اظهار داشت: اگر بخواهیم در چالش مهم فعلی که لاجرم در آن قرار گرفته ایم پیروز شویم چاره ای غیر از مسلح شدن به علم نداریم.


دکتر صالحی گفت: اگر بخواهیم حقانیت خود را اثبات کنیم باید به علم دست یابیم و این امر هم فقط با توصیه و صحبت ممکن نیست. باید امکانات لازم را فراهم‌ کنیم و برگزاری جایزه مصطفی (ص) و برنامه های جنبی آن بخشی از این اقدامات است.


رقابت علمی کنز (Kans/ knoweledge application and notion for science) بین دانش‌ پژوهان، دانشجویان و اساتید برگزار می شود و طی آن 15 منتخب داوری نهایی ‌ایده‎‌های خود را در قالب ارائه تصویری حداکثر 5 دقیقه ای مطرح می‌کنند.


این رقابت علمی، فرصتی را برای ارائه طرح های کاربردی دانشجویان، دانش پژوهان و استادان زیر 45 سال در 57 کشور عضو سازمان همکاری اسلامی فراهم کرده و در 5 حوزه سلامت، فناوری ارتباطات و اطلاعات، آب و محیط زیست، انرژی و اقتصاد برگزار می شود که مهمترین معیار داوری آن کاربردی بودن طرح ارائه شده است.


یکی از اصلی ترین اهداف رقابت علمی کنز، یافتن بهترین راهکارهای علمی برای حل مشکلات در حوزه های سلامت، اقتصاد، ‌فناوری ارتباطات و اطلاعات، آب و محیط زیست و انرژی است.


جایزه مصطفی به صورت دوسالانه به برترین دانشمندان جهان اسلام اعطا می شود و تاکنون دو دوره از آن برگزار شده است.رقابت علمی کنز بخش جنبی این جایزه است که امسال اولین دوره آن و با انتشار فراخوانی از اواخر سال 96 برگزار شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها