کد خبر: 244632
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۸:۱۲:۰۰
| |

کاظم غریب‌آبادی، سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

ایران به تعهدات برجامی خود پایبند است

کاظم غریب‌آبادی، نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: سیزدهمین گزارش آژانس پایبندی ایران به تعهدات برجامی را تأیید کرده است.

ایران به تعهدات برجامی خود پایبند است
کد خبر: 244632
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۱ ۱۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان‌های بین المللی در وین و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعلام انتشار سیزدهمین گزارش مدیرکل آژانس در خصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، بیان کرد: این گزارش بار دیگر پایبندی ایران به تعهداتش تحت برجام را تایید کرد.

غریب آبادی افزود: در این گزارش تصریح شده که از روز اجرای برجام، آژانس به نظارت و راستی آزمایی اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای از سوی ایران بر اساس مفاد برجام ادامه داده است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان همچنین اظهار کرد که این گزارش تأکید می‌کند آژانس مشکلی در فرایند بازرسی‌ و دسترسی به سایت‌های مربوطه نداشته است.

نماینده دائم کشورمان با تأکید بر اینکه برخلاف رفتار آمریکا، ایران رفتار مسؤولانه‌ای را اتخاذ کرده و تاکنون به تعهدات خود عمل کرده است، عنوان کرد: همانگونه که مکرراً اعلام شده، اجرای کامل و صادقانه تعهدات تمامی طرف‌ها، یک مبنای اساسی برای تداوم برجام است و چنانچه خواهان تداوم توافق هسته‌ای هستیم، اعضای باقیمانده این توافق باید بهره‌مندی ایران از منافع برجام را با اتخاذ اقدامات عملی فوری و مناسب، تضمین کنند.

در این چارچوب، غریب آبادی خروج یکجانبه و غیرقانونی آمریکا از توافق هسته‌ای و اعمال فراسرزمینی تحریم‌های این کشور که به موجب برجام رفع شده بودند را مغایر قطعنامه 2231 شورای امنیت خواند و آن را نادیده گرفتن و بی احترامی به نظرات و دیدگاه‌های جامعه جهانی تلقی کرد.

هشتم شهریور 1397 نیز دوازدهمین گزارش آژانس مبنی بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات برجامی‌اش منتشر شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها