جبران قدرت خرید کارگران؛دستور کار جلسه امروز شورای عالی کار

نشست شورای عالی کار عصر امروز به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی برگزار می شود.

جبران قدرت خرید کارگران؛دستور کار جلسه امروز شورای عالی کار
کد خبر: 244712
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| شورای عالی کار به عنوان عالی ترین نهاد بررسی و تصویب مسائل مربوط به حوزه کارگری و کارفرمایی، ساعت 15 امروز با دعوتی که از شرکای اجتماعی (نمایندگان کارگری و کارفرمایی) و محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده، تشکیل جلسه می دهد.

مسایل اقتصادی روز و آثار آن بر بازار کار با محوریت راهکارهای جبران کاهش قدرت خرید کارگران دستور کار نشست امروز شورای عالی کار است.

یکی از مهمترین مطالبات نمایندگان تشکل های کارگری از تیرماه امسال، درخواست ترمیم دستمزد سال جاری در شورای عالی کار به دلیل کاهش قدرت خرید کارگران طی ماه های قبل است.

بر اساس آنچه که نمایندگان کارگری به استناد آمار بانک مرکزی از میزان افزایش قیمت اقلام ضروری اعلام می‌کنند، قدرت خرید کارگران از ابتدای سال جاری حدود یک میلیون تومان کاهش یافته است.

بر اساس محاسبات انجام شده توسط کارگروه مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار، مسائل اقتصادی به وجود آمده در سال جاری باعث شده در نیمه دوم سال دستمزد کارگران فقط 32 تا 33 درصد از هزینه ها را پوشش دهد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها