از سوی هیات دولت انجام شد

تصویب اصلاح تقسیمات کشوری در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی

هیئت‌دولت اصلاح تقسیمات کشوری در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی را تصویب کرد.

تصویب اصلاح تقسیمات کشوری در استان‌های مرکزی و آذربایجان شرقی
کد خبر: 244713
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۰۹:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| هیئت وزیران در جلسه 13 /8 /1397 به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب 1362 ـ اصلاح تقسیمات کشوری در استان مرکزی را تصویب کرد.

بر اساس این تصویب نامه روستای تلخاب مرکز دهستان تلخاب بخش خنجین شهرستان فراهان در استان مرکزی به شهر تبدیل و به عنوان شهر تلخاب شناخته می‏ شود.

همچنین مرکز دهستان تلخاب از روستای تلخاب به روستای شیرین ‏آباد دهستان یادشده تغییر می‏ یابد.

همچنین در جلسه 13 /8 /1397 هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری - مصوب 1362- با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی زیر در استان آذربایجان شرقی انجام می‌شود:

الف- نام دهستان چهاردانگه بخش هوراند شهرستان اهر به چهاردانگه شمالی تغییر ‏می‏یابد.

ب- انتزاع تعدادی از روستا ها و مکان ها از دهستان دودانگه بخش هوراند شهرستان اهر و الحاق آن به دهستان چهاردانگه بخش یادشده.

پ - ایجاد دهستان چهاردانگه جنوبی به مرکزیت روستای کورن با ترکیب روستاها، مزارع و مکان ها، در تابعیت بخش هوراند شهرستان اهر

ت- دهستان نقدوز به مرکزیت روستای نقدوز از ترکیب تعدادی از روستاها، مزارع و مکان‌ها، در تابعیت بخش مرکزی شهرستان اهر ایجاد ‏شود.

ث - بخش چهاردانگه به مرکزیت روستای آق‌براز از ترکیب دهستان‌های چهاردانگه شمالی و چهاردانگه جنوبی در تابعیت شهرستان اهر ایجاد ‏شود.

ج - بخش فندقلو به مرکزیت روستای تازه‌کند از ترکیب دهستان‌های قشلاق و نقدوز در تابعیت شهرستان اهر ایجاد ‏شود.

چ - شهرستان هوراند به مرکزیت شهر هوراند از ترکیب بخش‌های« بخش مرکزی از ترکیب دهستان‌های دودانگه و دیکله، بخش چهاردانگه» ایجاد ‏شود.

هیئت وزیران در جلسه 13 آبان 1397 نیز بنا به پیشنهاد وزارت کشور و به استناد ماده (13) قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری ـ مصوب 1362 ـ روستای خوشه ‏مهر مرکز دهستان بناجوی شرقی بخش مرکزی شهرستان بناب در استان آذربایجان شرقی را به شهر تبدیل و به عنوان شهر خوشه ‏مهر شناخت و مرکز دهستان بناجوی شرقی از روستای خوشه‏ مهر را به روستای چلغائی دهستان یادشده تغییر داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها