رییس سازمان ملی استاندارد:

تولیدات داخلی باید کیفیت جهانی داشته باشد

رییس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد: از تولیدکنندگان توقع داریم پایبند به استاندارد باشند و با تولیدات در سطح جهانی به مصرف‌کنندگان احترام بگذارند.

تولیدات داخلی باید کیفیت جهانی داشته باشد
کد خبر: 244785
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۲ ۱۲:۰۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نیره پیروز بخت در مراسم روز ملی کیفیت با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در خصوص ارتقای کیفیت گفت: مهم ترین کار طی دو سال گذشته ورود تعالی و کیفیت به مدارس است.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه در شرایط سیاسی و اقتصادی خاص امروز باید به مولفه‌های مهم در کیفیت توجه بیشتری کنیم، گفت: دولت‌ با سیاست گذاری در حوزه کسب و کار، فراهم‌سازی فضای رقابت سالم، حذف رانت، اهمیت به حقوق شهروندی و تصویب سند راهبردی و چشم انداز کشور نقش اثرگذاری در بحث کیفیت دارد.

پیروزبخت با تاکید بر اینکه دولت با تسهیل بین المللی شدن و رعایت استانداردها بین المللی می‌تواند به کیفیت کمک کند، ادامه داد: البته نقش دولت ممکن است آسیب زا هم باشد و بنگاه داری دولتی موجب رقابت بخش خصوصی و دولتی شود.

رییس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: دستاوردهای خوبی توسط سازمان استاندارد در سال‌های اخیر صورت گرفته که از جمله آن دستیابی به رتبه 22 در سازمان جهانی، انتخاب شدن جزو 15 نفر هیات مدیرعامل فنی است.

پیروزبخت با بیان اینکه در شرایط تحریم ظالمانه قشر کارآفرین هستند که عرصه را برای مبارزه فراهم می‌کنند، گفت: از تولیدکنندگان توقع داریم پایبند به استاندارد باشند و با تولیدات در کلاس جهانی به مصرف‌کنندگان احترام بگذارند.

وی اظهار داشت: هنوز بعد گذشت سال ها مصرف‌کننده مطالبه گر نداریم و باید به این سمت حرکت کنیم که خود مصرف‌کنندگان با تقاضای کالای استاندارد تولیدکننده را وادار به ارتقای کیفیت کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد تسهیل کننده صادرات کشور است، خاطرنشان کرد: گروهی از سازمان استاندارد به عراق اعزام شدند تا طی مذاکراتی که صورت می‌گیرد بیشتر کالاهای صادراتی به این کشور از طرف خود ایران کنترل شود.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها