عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی:

سوییس رابط دارویی ایران برای تبادل داروهای موردنیاز است

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کشورسوییس برای کمک رسانی و همیاری در تبادلات دارویی با کشورمان اعلام آمادگی کرده است،گفت: خرید نقدی از شرکت‌های خارجی معضلی در صنعت داروسازی کشور است.

سوییس رابط دارویی ایران برای تبادل داروهای موردنیاز است
کد خبر: 244962
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۰:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| بهروز بنیادی درباره شرایط صنعت داروسازی کشورمان در زمان تحریم ها برعلیه جمهوری اسلامی ایران،گفت:کشور سوئیس درشرایطی که تحریم ها بر علیه کشورمان در جریان است ،به عنوان تولید کننده دارو و رابط با کشورهای خاص برای تامین دارو، بیماران ایرانی اعلام آمادگی کرده است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواد اولیه برخی از داروهای مورد نیاز بیماران ازخارج کشور تامین می‌شود و از همین رو یکی از مشکلات مهم که هم اکنون صنعت دارو با آن روبرو است، تبادلات مالی در بحث واردات وصادرات است.

بنیادی با بیان اینکه خرید نقدی از شرکت‌های خارجی معضلی در صنعت داروسازی است افزود: خرید نقد دارو نیازمند سرمایه است واین موضوعات دست به دست هم داده است تا علاوه بر واردات، داروهای داخلی نیز در چرخه تولید با مشکل روبروشوند. نحوه تخصیص ارز،آزادسازی دارو از گمرک از دغدغه های اساسی برای تامین مواد اولیه دارو است واین در حالی که البته بخشنامه های در این راستای از سوی دولت ابلاغ شده است که تا میزانی این روند را بهبود بخشیده است.

عضوکمیسیون بهداشت ودرمان مجلس با بیان اینکه کشورسوئیس برای کمک رسانی و همیاری در تبادلات دارویی با کشورمان اعلام آمادگی کرده است، گفت: ایجاد تقاضای کاذب دارو نیز بازار دارو وارد مشکلات می‌کند بنابراین نبایداجازه داد ،استرس کمبود دارو در داروی خاصی در کشور نهادینه شود.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها