کد خبر: 245008
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۲:۰۰
| |

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

برای مبارزه با خودکوچک‌بینی و حس منفی باید تلاش کرد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورشبا اشاره به اینکه برای مبارزه با خودکوچک‌بینی و حس منفی باید تلاش کرد، گفت: اکنون مشاهده می‌کنیم اکثر پیام‌ها در فضای مجازی منفی است و این‌ها برنامه‌ریزی شده است و القا می‌کنند که ایرانیان نمی‌توانند.

برای مبارزه با خودکوچک‌بینی و حس منفی باید تلاش کرد
کد خبر: 245008
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در اختتامیه جشنواره کانون‌های فرهنگی و تربیتی در اردوگاه شهید باهنر تهران، اظهار کرد: در سال‌های 68_67 دانه کانون‌های فرهنگی و تربیتی کشت شد و اکنون به درخت تناوری تبدیل شده است که میوه و گل‌های بسیاری دارد. بچه‌های ما مجموعه‌ای از توانمندی‌ها را دارند اما به دلیل کنکور و مافیای کنکور اجازه رشد استعدادها داده نمی‌شود و کانون‌های فرهنگی فرصت مغتنمی برای رفع این نقیصه است.

نوید ادهم با اشاره به شعار سال که حمایت از کالای ایرانی نام دارد، گفت: برخی از منظر اقتصادی یا فناوری به این موضوع نگاه می‌کنند و بحث کیفیت یا گرانی را مطرح می‌کنند اما معتقدم عنصر دیگری در این منظر دخالت دارد یعنی افزایش کیفیت یا کاهش قیمت مشکل را حل نمی‌کند و این عنصر، عنصر فرهنگی است و با باور و ارزش‌ها ارتباط دارد.

وی با اشاره به ضرب‌المثل مرغ همسایه غاز است، افزود: این موضوع یعنی جنسی که دیگران تولید می‌کنند و دارند، بهتر از ماست و این نگاه که دیگران که کالای تولیدی دیگران بهتر است و این نگاه کوچک بینی، باعث می‌شود کالای ایرانی مورد توجه نباشد حتی روی برخی کالاهای ایرانی نوشته می‌شود که ساخته کشور دیگر است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: برای مبارزه با خودکوچک‌بینی و حس منفی باید تلاش کرد؛ اکنون مشاهده می‌کنیم اکثر پیام‌ها در فضای مجازی منفی است و این‌ها برنامه‌ریزی شده است و القا می‌کنند که ایرانیان نمی‌توانند. این جشنواره‌ها بستری برای بروز خلاقیت‌هاست؛ یک حادثه تلخ که در یک مدرسه اتفاق می‌افتد، زمان و زمین را طی می‌کند اما حادثه بزرگی مانند این جشنواره کمتر مطرح می‌شود و عده‌ای می‌خواهند بگویند که ما نمی‌توانیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها