کد خبر: 245023
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۵۴:۰۰
| |

دولت چک پیمان مهاجرتی را امضا نمی‌کند

دولت چک امروز اعلام کرد که این کشور هم مانند شماری دیگر از کشورهای اروپایی، پیمان جهانی مهاجرت را امضا نخواهد کرد.

دولت چک پیمان مهاجرتی را امضا نمی‌کند
کد خبر: 245023
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۱:۵۴:۰۰

اعتمادآنلاین| جمهوری چک امروز چهارشنبه به مجموعه‌ای از کشورهای اتحادیه اروپا پیوست که «پیمان جهانی مهاجرت» را امضا نخواهند کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، دولت جمهوری چک امروز اعلام کرد که این توافق را امضا نخواهد کرد. منابع دولتی این کشور گفتند که این بسته توافقی، به اندازه کافی تفاوت میان پناهجویان قانونی و غیرقانونی قائل نشده است.

به گزارش رویترز، این نگرانی دولت راستگرای چک، مشابه موضع دولت اتریش است. وین هم اعلام کرده است که در مراسم امضای این توافق که دسامبر آتی در کشور مغرب برگزار خواهد شد، شرکت نمی‌کند.

بسته جهانی برای «رفتار قانونمند، امن و منظم» با پناهجویان در جولای گذشته به تصویب 193 عضو سازمان ملل به جز آمریکا رسید. این بسته با توجه به موج پناهجویانی که بیشتر از غرب آسیا و آفریقا برای فرار از فقر و بحران راهی اروپا می‌شوند، ایجاد شد.

کشورهای دیگری هم، چنین موضعی دارند. دولت ائتلافی بلغارستان که گرایش‌های ضد پذیرش پناهجویان دارد هم گرایش مشابهی دارد و قرار است پارلمان این کشور به عضویت در این پیمان رای منفی بدهد. لهستان هم اعلام کرده که رویکرد مشابهی خواهد داشت. دولت راست‌گرای مجارستان به نخست‌وزیری «ویکتور اوربان» که مواضع سختی در زمینه پذیرش پناهجویان دارد هم اعلام کرد که قصد ندارد ماه دسامبر، مدارک نهایی در ارتباط با این توافق را در مغرب امضا کند.

«لوئیز آربور» نماینده ویژه سازمان ملل در زمینه مهاجرت جهانی این مخالفت‌ها را اشتباه خواند و گفت که هدف از این پیمان تلاش برای نظام‌مند کردن مهاجرت در جهان است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها