کد خبر: 245045
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۲:۵۹:۰۰
| |

نماینده بندرعباس در مجلس اعلام کرد:

ارایه سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های چینی

نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس گفت: کشتی های چینی هم سوخت یارانه‌ای از ایران دریافت می‌کنند. شک نکنید پشت این موضوع یک رانت و فساد بزرگی وجود دارد که موضوع را از طریق وزارت نفت پیگیری خواهم کرد

ارایه سوخت یارانه‌ای به کشتی‌های چینی
کد خبر: 245045
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۳ ۱۲:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| احمد مرادی نماینده حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس سه شنبه شب در نشست خبری که در سالن پیارم جهادکشاورزی بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: متاسفانه از سال گذشته با ورودکشتی های چینی به آبهای خلیج فارس و دریای عمان، صید و صیادی شناورهای کوچک و صیادان سنتی را خراب کرده اند و معیشت بومیان جنوب کشور به خطر افتاده است.

وی با عنوان اینکه در موضوع کشتی های چینی ظلم بزرگی به استان های جنوبی شده است، اضافه کرد: شک نکنید پشت این موضوع یکرانت و فساد بزرگی وجود دارد که بنده به هیچ عنوان اجازه نمی دهم برخی افراد سودجو به خاطر منافع خودشان زندگی و معیشت تعداد زیادی از صیادان بومی را به خطر بیاندازند.

نماینده مردم حوزه انتخابیه بندرعباس در مجلس تاکید کرد: موضوع سوخت یارانه ای به کشتی های چینی را از طریق وزارت نفت پیگیری خواهم کرد. ارائه سوخت به این کشتی ها آن هم به شکل یارانه ای زمانیکه کشتی های صیادی مشکل سوخت دارند قابل قبول نیست.

مرادی در مورد انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد هرمزگان عنوان کرد: از وزیر آموزش و پرورش در مجلس طرح سئوال کردم و پیگیر انتصاب مدیرکل جدید هستیم. تا کنون چند نفر معرفی شده اند و منتظر معرفی مدیرکل جدید هستیم.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بوموسی و بندرخمیر درباره اخبار منتشر شده در مورد جابجایی استاندار هرمزگان ابرازداشت: استاندار هرمزگان در لیست استانداران بازنشسته قرار ندارد. در مقطعی جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری پیگیر انتصاب همتی به عنوان استاندار تهران بود، اما به نظر می رسد این مباحث تمام شده باشد و اگر اتفاق خاصی نیفتد استاندار فعلی در استان خواهد ماند.

مرادی در آخرین بخش از سخنان خود با اشاره به برخی نابسامانی ها در بازار هرمزگان و مشکلاتی که در تامین مایحتاج مردم وجود دارد ،گفت: دلیل گرانی مرغ و ماهی در استان خروج این اقلام از استان اعلام شده اما حل نشدن مشکلات بازار را ناشی از سوء مدیریت می دانم.

وی با اشاره به ورود فاضلاب به دریا، بر مهار پساب و استفاده از آن برای آبیاری فضای سبز تاکیدکرد و گفت: معمولا دیگر استان ها اجازه ورود فاضلاب به دریا را نمی‌دهند، متاسفانه هرمزگان، تنها استانی است که نتوانسته ورود فاضلاب به دریا را مهار کند، شهرداری باید از ورود فاضلاب به دریا جلوگیری و از آن برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کرد، اصحاب رسانه باید تا حصول نتیجه، این موضوع را پیگیری کنند.

مرادی در بخش دیگری از سخنان خود بیکاری را مهمترین چالش استان دانست وگفت: با توجه به وجود 300هزار نفر بیکار در استان که بسیاری از آنها تحصیلات عالی دارند، آمار واقعی بیکاری در هرمزگان حدود 26درصد است.

وی همچنین در واکنش به درخواست ورود این نماینده مجلس به موضوع چگونگی استخدام در واحدهای صنعتی از جمله پذیرفته شدگان در آزمون استخدامی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس گفت: بر اساس دستور استاندار تمام قبول شدگان در آزمون کتبی، باید بدون مصاحبه در این واحد صنعتی جذب شوند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها