کد خبر: 245455
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۸:۳۱:۰۰
| |

مهدی شیخ، نماینده اصلاح‌طلب مجلس

رسانه ملی در برخی دولت‌ها بیشتر نقدکننده است/ اقتدار دولت را خدشه‌دار نکنیم

مهدی شیخ، نماینده اصلاح‌طلب مجلس گفت: صدا و سیما در خصوص دولت یازدهم و دوازدهم تاکنون بیشتر رویکرد انتقادی داشته و جنبه انعکاس مسائل دولت را از دست داده است.

رسانه ملی در برخی دولت‌ها بیشتر نقدکننده است/ اقتدار دولت را خدشه‌دار نکنیم
کد خبر: 245455
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۰۸:۳۱:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی شیخ، نماینده تهران مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتقاداتی که در ماه‌های اخیر و در پی بحران اقتصادی نسبت به دولت بیان می‌شود، بیان کرد: همه ما از زاویه دید خودمان نقدهایی به دولت داریم؛ بنده هم نقدهایی دارم اما باید بدانیم در برهه کنونی شرایط دولت، شرایط سختی است.

وی ادامه داد: مشکلاتی که دولت امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کند هم ماحصل برخی اقدامات و اشتباهات گذشته و سنگ‌اندازی‌های داخلی و خارجی است که در بعضی مسائل وجود دارد. وظیفه داریم در این شرایط سخت انتقادات را کنار گذاشته، دست در دست هم دهیم و کمک کنیم به دولت تا بتواند مشکلات را پشت سر بگذارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص توصیه مقام معظم رهبری به صدا و سیما برای انتقال تصویر درست از اقدامات دولت هم گفت: پیش از این نیز گفته‌ام که صدا و سیمای ما جنبه انحصاری دارد. در همه جای دنیا یک صدا و سیمای ملی وجود دارد که مواضع رسمی آن کشور را مطرح می‌کند و به نوعی سخنگوی دولت هم هست؛ در کنار آن هم رسانه‌های دیگر وظیفه انتقاد را به عهده دارند اما صدا و سیمای ما هم می‌خواهد سخنگوی نظام باشد و هم می‌خواهد به نوعی نقد کننده باشد در نتیجه ایجاد توازن بین این مساله سخت و دشوار است.

وی افزود: من مستقیم با مسئولان صدا و سیما صحبت کردم و متذکر شدم که باید این موضوع را حل کنند. در برخی دولت‌ها می‌بینیم که صدا و سیما بیشتر نقدکننده است و در برخی دولت‌های دیگر با چرخش دیگر نقد نمی‌کند که این مساله باید مدیریت شود. در خصوص دولت یازدهم و دوازدهم متاسفانه تاکنون بیشتر رویکرد انتقادی وجود داشته و آن جنبه انعکاس مسائل دولت را از دست دادند.

شیخ ادامه داد: دولت رسانه‌ای در اختیار ندارد که مسائلش را مطرح کند و اقداماتش را به سمع مردم برساند. اگر بحث دائما انتقادی پیش برود اما عملکرد دولت و مشکلات و تنگناها اعلام نشود، به مرور در تضعیف دولت نقش خواهد داشت و جنبه مقتدرانه دولت را خدشه‌دار می‌کند که نباید این کار را کرد. البته نمی‌خواهم بگویم صددرصد در این جهت بودند اما مجموع رویکرد به این سمت بوده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها