واکنش گرشاسبی به حواشی فینال لیگ قهرمانان آسیا

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید در زمینه قانون منع به کارگیری بازنشستگان منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان هستیم.

واکنش گرشاسبی به حواشی فینال لیگ قهرمانان آسیا
کد خبر: 245532
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۱:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا گرشاسبی درباره نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا به صحبت پرداخت. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس اشاره‌ای هم به حاشیه آخر بازی و خوشحالی الکساندر، مربی دروازه‌بانان تیم‌ ‌ملی داشت و عنوان کرد که "موارد این چنینی پیش از این هم رخ داده بود" اما به خاطر منافع ملی باشگاه در قبال آنها "سکوت" اختیار کرده است.

در ادامه‌ گفت‌وگوی حمیدرضا گرشاسبی با خبرنگار ایسنا را می‌خوانید:

پرسپولیس نایب قهرمان آسیا شد اما هواداران راضی بودند. از بازی فینال برابر کاشیما آنتلرز صحبت کنید؟

همه دیدند در این بازی چه اتفاقاتی رخ داد. تیم ما با چند مصدوم و محروم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در ادامه‌ در بازی رفت برابر تیم ژاپنی، سیامک نعمتی را هم با کارت قرمز جریمه کردند و دیگر نتوانستیم در بازی برگشت از او استفاده کنیم. این موضوع ضربه سنگینی به پرسپولیس وارد کرد. البته امید عالیشاه هم اواسط هفته‌ قبل از بازی برگشت آسیب دید و نتوانست ما را همراهی کند. از سوی دیگر محمد انصاری در میانه بازی دچار مصدومیت شد و کار را برای ما سخت کرد. بازیکنان ما واقعا غیرت به خرج دادند و با تمام وجود تلاش کردند اما ما نتوانستیم از فرصت‌های موجود به خوبی بهره ببریم و به گل برسیم و در نهایت شرایط طوری رقم خورد که نتوانستیم قهرمان شویم. بعد از سال‌ها ما به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کردیم و نتوانستیم قهرمان شویم.

بخش زیادی از جامعه فوتبال ایران از پرسپولیس به خاطر عملکردش و همین طور بضاعتی که داشت و به فینال رسید، رضایت داشتند، نظرتان چیست؟

اولین علت این موضوع این است که ما تلاش کردیم صادقانه و شفاف با هواداران روبرو شویم. تلاشمان بر این بود که همه موارد را با صاحبان اصلی باشگاه به صورت شفاف در میان بگذاریم. دومین دلیل رضایت هواداران هم این بود که همه دیدند ما چطور یک سال بدون جذب بازیکن کار کردیم و توانستیم با اتکا به غیرت و شجاعت بازیکنانمان به فینال صعود کنیم. به خاطر همین، هواداران فهیم و دوست داشتنی باشگاه نشان دادند که همیشه تلاش بازیکنان را می‌بینند. پس از پایان بازی زمانی که شیخ سلمان و اینفانتینو تشویق هواداران را می‌دیدند به من گفتند برایمان جالب است که تیم شما با وجود قهرمان نشدن مورد تحسین هواداران قرار گرفته است و کسی اعتراض نمی‌کند و چیزی به زمین پرتاب نمی‌شود. واقعا برایشان جالب بود که پس از پایان بازی کسی به ورزشگاه را ترک نکرده بود و همه یک‌صدا پرسپولیس را تشویق می‌کردند. من فکر می‌کنم همین که جام اخلاق را در کل آسیا به پرسپولیس اهدا می‌کنند نشان دهنده عملکرد خوب ما در مباحث اخلاقی بوده است. این جام متعلق به هوادارانی است که در 14 بازی لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را داشتند.

پس از این دیدار یک اتفاق حاشیه‌ای هم رخ داد. در خبرها داشتیم که مربی دروازه‌بانان تیم‌ ‌ملی پس از سوت پایان بازی با مشت‌های گره کرده به خوشحالی پرداخته است. واکنش شما به این مسائل چیست؟

من این صحنه را ندیدم اما شخصی را که چنین مساله‌ای را مطرح کرده است می‌شناسم. او فرد صادق و درست کاری است. او کسی نیست که بخواهد داستان ساختگی مطرح کند. این رفتارها که پس از پایان بازی رخ می‌دهد شخصی است و ما نمی‌خواهیم روی آن نظری بدهیم اما می‌خواهم بگویم این مسائل و رفتارها هیچ وقت از دید مردم پنهان نمی‌ماند. این‌ها اگر این کارها را نمی‌کردند خیلی بهتر بود.

یعنی باشگاه پرسپولیس به دنبال طرح شکایت یا پیگیری این موضوع نیست؟

چون من خودم این صحنه را ندیدم ضرورتی نمی‌بینم که بخواهم آن را پیگیری کنم اما مورد بدتر از این را سراغ دارم که به خاطر منافع ملی صلاح نمی‌دانم در حال‌ حاضر در مورد آن صحبتی کنم. ما به خاطر منافع ملی روی این مسائل چشم پوشی می‌کنیم.

پرسپولیس در حالی نتوانست جام قهرمانی را در آسیا بالای سر ببرد که خیلی‌ها دلیل ناکامی را مدیران سابق و عملکردشان می‌دانند چون اگر پرسپولیس محروم نبود شاید الان جام قهرمانی آسیا به ویترین افتخارات باشگاه اضافه شده بود.

از نظر من این مسئولیت‌ها که به ما می‌دهند مثل دوی امدادی است یعنی من چوب امداد را که می‌گیرم باید به سمت جلو حرکت کنم تا این چوب را به نفر بعدی برسانم. اگر بخواهم به عقب برگردم و به گذشته نگاه کنم مطمئنا زمان را از دست می‌دهم و سرعتم کم می‌شود لذا خواهشم از هواداران این است که اگر واقعا عاشق پرسپولیس هستند گذشته را کاملا فراموش کنند و به هیچ کسی توهین نکنند. هر چه بود تمام شد و همین که پرسپولیس با این نداری‌ها و مشکلات خودش را به فینال رساند، بزرگ‌ترین افتخار است. در حال‌ حاضر هم بدهی آن‌چنانی نداریم و تلاش می‌کنیم از نظر مسائل مالی همه چیز عالی باشد. تا نیم فصل هم باید شش بازی انجام دهیم در حالی که می‌دانیم مشکلات زیادی از نظر بازیکن داریم اما باید تلاشمان را انجام دهیم تا با داشته‌هایمان نیم فصل را به خوبی به پایان برسانیم. هواداران مطمئن باشند زمانی که نیم فصل فرا برسد، بازیکنان جدیدی که به تیم ملحق شده‌اند باعث تقویت ما خواهند شد. البته ما در صدد هستیم تا با نظر برانکو یکی، دو بازیکن جدید هم به جمع خودمان اضافه کنیم تا نیم فصل دوم با قدرت به سمت قهرمانی لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و سوپر جام حرکت کنیم. بنابراین باید بپذیریم که در حال‌ حاضر از نظر بازیکن بحران داریم اما با همین داشته‌هایمان تا نیم فصل پیش می‌رویم.

دیدار برابر پیکان را باید بدون ملی‌پوشان برگزار کنید.

قبل از بازی با السد که دیداری بسیار حساس برای ما بود باید با پیکان بازی می‌کردیم. بنا به درخواست برانکو و کادر فنی تلاش کردیم این دیدار به تعویق بیفتد. از باشگاه پیکان هم آقای جلالی همکاری خوبی با ما داشتند و به خاطر این که سه، چهار بازی ما عقب افتاده بود اما صحبت کردیم تا بازی با پیکان عقب بیفتد تا مشکلی با السد نداشته باشیم. مسئولان سازمان لیگ این همکاری را انجام دادند و در همان جا هم من گفتم اگر قرار است بعدا با پیکان و سپاهان بازی کنیم باید ملی‌پوشانمان را در اختیار داشته باشیم اما آقای فتاحی گفتند شما قبول کنید تا فعلا بگذرد و بهانه‌ای به سایر تیم‌ها ندهید، بعدا در مورد آن صحبت خواهیم کرد و همکاری لازم را خواهیم داشت. در ادامه‌ هم برنامه لیگ برای 28 آبان ماه اعلام شد و الان باید در این تاریخ با پیکان بازی کنیم و مجبوریم با داشته‌هایمان به مصاف پیکان برویم.

جایزه نایب قهرمانی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، 2 میلیون دلار است. تدبیری اندیشیده‌اید که با توجه به شرایط تحریم، این پول به دست باشگاه برسد؟

ما برای صرف این پول برنامه خاصی داریم تا ان‌شاء‌الله بتوانیم به باشگاه کمک کنیم اما مشکل عمده ما این است که راهکاری پیش پای ما نگذاشتند که این پول را چگونه از AFC بگیریم. ما با این مشکل واقعا روبرو هستیم و مجبوریم این پول را نقدی به ایران بیاوریم و بعد هم باید به دستگاه‌های نظارتی پاسخگو باشیم که چگونه این پول را وارد کرده‌ایم. البته این کار هم خلاف است. AFC هم قبول نکرد که بخشی از پول را به حساب برانکو واریز کند و فعلا واقعا مشکلات زیادی در این زمینه داریم.

این روزها صحبت‌های زیادی درباره احتمال حضور علیرضا بیرانوند در بین نامزدهای برترین آسیا مطرح می‌شود، آیا باشگاه پرسپولیس برنامه‌ای دارد تا حمایت‌های لازم را از او در این زمینه انجام دهد؟

باشگاه پرسپولیس هر چه در توان دارد می‌گذارد تا بازیکنانی که مطرح می‌شوند بتوانند پیشرفت کنند. ما از علیرضا بیرانوند برای حضور در برترین‌های آسیا و کسب عنوان مرد سال تمام قد حمایت خواهیم کرد.

به عنوان سوال پایانی می‌خواهیم درباره بحث بازنشستگان و جدایی احتمالی‌تان از باشگاه پرسپولیس صحبت کنید. آیا به عنوان مدیرعامل در باشگاه پرسپولیس به کارتان ادامه‌ می‌دهید یا قرار است از این باشگاه جدا شوید؟

من در باشگاه پرسپولیس فعالیت می‌کنم و چیزی به طور رسمی به من ابلاغ نشده است. منتظر هستیم که ببینیم نظر وزارت ورزش و جوانان در این زمینه چیست. اگر این قانون شامل حال ما هم شود که ما مطیع هستیم و کنار می‌رویم. اگر هم بخواهند در باشگاه به کارمان ادامه‌ می‌دهیم. در این زمینه منتظر تصمیم وزارت ورزش و جوانان هستیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها