کد خبر: 245624
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

توسط بانک مسکن انجام شد؛

رشد 48 درصدی پرداخت وام مسکن

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن آمار پرداخت تعداد و میزان تسهیلات در این بخش طی 7 ماه اول امسال را اعلام کرد.

رشد 48 درصدی پرداخت وام مسکن
کد خبر: 245624
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۶ ۱۵:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسعود ایزدی با اشاره به روند رو به رشد پرداخت تسهیلات در بخش مسکن به رغم رکود در این بخش،گفت: از ابتدای سال 97 تا پایان مهر ماه، بیش از 293 هزار فقره انواع تسهیلات توسط بانک مسکن به متقاضیان ساخت، خرید و تعمیر خانه یا ساختمان های مسکونی و همچنین فعالان دیگر حوزه های این بخش پرداخت شد که به لحاظ تعداد تسهیلات، رشد 48 درصدی در مقایسه با 7 ماه اول سال 96 به ثبت رسیده است.

ایزدی تصریح کرد: در 7 ماه اول امسال مجموع ارزش ریالی تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن رقمی معادل 10 هزار و 849 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه در سال 96، ‌ از رشد 36 درصدی در مبلغ تسهیلات برخوردار شده است.

این مقام مسئول در بانک مسکن علت رشد ارزش ریالی تسهیلات پرداختی طی سال جاری را ناشی از دو عامل افزایش در تعداد تسهیلات پرداختی در حوزه خرید خانه و همچنین افزایش در سقف برخی از تسهیلات عنوان کرد و گفت: در شرایطی که بازار مسکن شهر تهران رکود در معاملات و ساخت و ساز را تجربه می کند در دیگر شهرهای کشور همچون شهرهای متوسط و کوچک، روند مثبت در بازار مسکن برقرار است ضمن آنکه مشتریان تسهیلاتبانک مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

ایزدی با تشریح آمار پرداخت تسهیلات خرید مسکن در سال جاری نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه، نزدیک به 135 هزار نفر در سراسر کشور موفق شدند با استفاده از تسهیلات بانک مسکن صاحب خانه شوند.

این تعداد تسهیلات پرداختی برای خرید مسکن در مقایسه با 7 ماه اول سال گذشته 61 درصد افزایش پیدا کرده که رقم قابل توجه به لحاظ رشد پرداخت تسهیلات به حساب می آید. بخشی از این رشد به استفاده خانه اولی ها از تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم مربوط است. تسهیلاتی که بانک مسکن در ماه های سپری شده از سال 97 برای خرید مسکن به متقاضیان پرداخت کرده به لحاظ ارزش ریالی، 51 درصد رشد داشته است. ارزش کل تسهیلات خرید مسکن پرداختی طی این مدت، 6 هزار و 573 میلیارد تومان گزارش شده است.

مقایسه عملکرد بانک مسکن در حوزه پرداخت تسهیلات خرید مسکن با کل تسهیلات حکایت از آن دارد که بیشترین تعداد کسانی که از تسهیلات این بانک بهره می برند، متقاضیان خرید مسکن هستند و همچنین بیشترین حجم ریالی تسهیلات پرداختی نیز در همین حوزه بوده است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در ادامه گفت: طی 7 ماه اول امسال 17 هزار فقره تسهیلات نیز برای ساخت مسکن با توجه به تقاضای سازنده ها برای این نوع تسهیلات پرداخت شد که البته به هر اندازه که تقاضای تسهیلات ساخت وجود داشته باشد، بانک مسکن امکان پرداخت و تامین مالی در این حوزه را نیز دارد.

ایزدی اظهار امیدواری کرد، روند رشد شدید قیمت مسکن در ماه های آینده کنترل شود تا خانه اولی ها و سایر خانوارهایی که به قصد سکونت، متقاضی خرید آپارتمان هستند بتوانند نسبت به خرید اقدام کنند.

این مدیر بانک مسکن تاکید کرد: سبد تسهیلات مسکن برای اقشار مختلف، قابلیت استفاده دارد و در عین حال، برخی از تسهیلات این سبد، ‌ با شرایط ویژه در بافت های فرسوده شهرهای سراسر کشور به متقاضیان پرداخت می شود.

منبع:‌ ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها