حسین شیخ‌الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه

فلسطین پاسخ صهیونیست‌ها را با تغییر راهبرد داد

حسین شیخ‌الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه بیان کرد: گروه‌های مقاومت و فلسطینی‌ها با تغییر راهبرد توانستند پاسخ محکمی به صهیونیست‌ها بدهند.

فلسطین پاسخ صهیونیست‌ها را با تغییر راهبرد داد
کد خبر: 245704
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۰۸:۱۲:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین شیخ الاسلام، سفیر پیشین ایران در سوریه در ارزیابی خود از پیروزی گروه‌های فلسطینی و ایجاد اختلاف در داخل کابینه رژیم صهیونیستی گفت: این بار پاسخ مقاومت با یک تغییر راهبردی در درگیری میان نیروهای فلسطینی و صهیونیست‌ها همراه بود.

وی تصریح کرد: تغییر راهبردی، این است که اکنون موشک در داخل خود فلسطین ساخته می‌شود، به همین دلیل است که حجم بزرگی از موشک را می‌تواند در برابر رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار دهد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: اثر این تغییر راهبردی را می‌توان در داخل کابینه رژیم صهیونیستی و تغییرات آن‌ها و همچنین نظراتی که در مورد چگونگی برخورد با مقاومت وجود دارد دید. ان شاءالله نتیجه این اتفاقات آزادسازی فلسطین باشد.

وی افزود: در حال حاضر راهبردی که مقاومت دنبال می‌کند همین راهپیمایی بازگشت است که مسالمت‌آمیز و معقول و مطابق با قوانین بین‌المللی برگزار می‌شود گرچه بنده معتقدم که قوانین بین‌المللی نسبت به قضیه فلسطین ظالمانه است.

سفیر پیشین ایران در سوریه خاطرنشان کرد: البته قوانین بین‌المللی را ملت‌ها ننوشته‌اند، دولت‌ها نوشته‌اند، ثانیا دولت‌هایی که گردن کلفت بوده و از موضع قدرت با داشتن حق وتو همین قوانین را لغو و یا تحریف کرده‌اند.

شیخ الاسلام اظهار کرد: بنابراین راهبرد راهپیمایی فلسطینی‌ها مسالمت‌آمیز است زیرا آن‌ها می خواهند به خانه‌های خود بازگردند، آن هم در بخش‌هایی که فلسطینی‌ها آواره شدند یعنی همان سرزمین‌های سال 1948 و این حقی است که براساس قطع‌نامه‌ برای آن‌ها شناخته شده است.

وی در پایان گفت: اما صهیونیست‌ها وحشیانه عمل کرده و احمقانه توسط تک تیراندازهای خود راهپیمایی‌کنندگان را مورد هدف قرار می‌دهند که تاکنون تعداد زیادی را شهید و یا مجروح کرده‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها