کد خبر: 245808
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۰:۵۲:۰۰
| |

از جواد علیزاده تجلیل شد

اختتامیه نخستین مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب در فرهنگسرای ارسباران برگزار و از جواد علیزاده کاریکاتوریست تجلیل شد.

از جواد علیزاده تجلیل شد
کد خبر: 245808
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۰:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقه ملی «کارتون و کاریکاتور کتاب» عصر شنبه 26 آبان ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

این مراسم با حضور هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد، علی‌اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی شهرداری تهران، حجت‌الاسلام محمدرضا زائری عضو هیات مدیره موسسه خانه کتاب، حجت‌الاسلام سیدمحمود دعایی و محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران برپا شد.

در این مراسم از جواد علیزاده پیشکسوت کارتون و کاریکاتور تجلیل و قدردانی شد و لوح سپاس و هدیه ای از سوی اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور قدردانی و تشکر از سال ها هنرش به وی اهدا شد.

سیدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر در لوح سپاس برای جواد علیزاده اینگونه آورده است: «اغراق نیست اگر شما را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین کاریکاتوریست ها و کارتونیست های هنر ایران بدانیم. کارتونیستی که علاوه بر فعالیت های هنری و مطبوعاتی موفق و ارزنده در معرفی و تربیت بسیاری از کارتونیست های خلاق و صاحب نام ایران، نقش مهمی ایفا کرده است. لذا بدینوسیله مراتب تقدیر و سپاس خالصانه خود را از جنابعالی که از اساتید و هنرمندان توانمند، صاحب سبک، خوش نام، موثر، شریف و اخلاق مدار ایران هستید، اعلام می دارم و برایتان سلامتی و عزت آرزو می کنم.»

در ادامه مراسم اختتامیه، فیلمی با محوریت نکوداشت علیزاده این پیشکسوت کارتون و کاریکاتور پخش شد و سپس با حضور شخصیت‌های حاضر در مراسم از سال‌ها فعالیت و تلاش این هنرمند و قدردانی شد.

در پایان اختتامیه، هادی حیدری دبیر مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب بیانیه هیات داوران را خواند و با حضور داوران این مسابقه کامبیز درم‌بخش و حسن کریم‌زاده از برگزیدگان نفر اول تا سوم با اهدای لوح تقدیر، تندیس و هدیه نقدی قدردانی شد.

آخرین بخش این مراسم رونمایی از کتاب «کاریکتاب» بود که شامل تمامی آثاری است که از طرف هیات داوران این مسابقه برای نمایش و انتشار در نمایشگاه انتخاب شدند و سپس با شرکت حاضران نمایشگاه این آثار افتتاح شد.

مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور امسال برای اولین بار به همت خانه کتاب به مناسبت هفته کتاب و با دبیری هادی حیدری برگزار و آثار منتخب به مدت 10 روز در فرهنگسرای ارسباران به نمایش گذاشته شد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها