محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین:

با افزایش قیمت ارز، طلا و سکه هم گران شد/ بازگشت میل به تقاضا در بازار طلا و سکه/ افزایش حباب در بازار سکه به دلیل تقاضاست

محمد کشتی‌آرای رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف گفت: به دلیل اینکه بازارهای جهانی امروز یک‌شنبه تعطیل هستند، قیمت جهانی طلا امروز بدون تغییر بود. از دیروز بعدازظهر هم‌زمان با افزایش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه دوباره سیر صعودی گرفت. امروز هم با بیشترین افزایش روزانه با حدود 550 هزار تومان برای هر قطعه سکه، قیمت سکه تمام بهار آزادی به 4 میلیون و 360 هزار تومان رسید.

با افزایش قیمت ارز، طلا و سکه هم گران شد/ بازگشت میل به تقاضا در بازار طلا و سکه/ افزایش حباب در بازار سکه به دلیل تقاضاست
کد خبر: 245869
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۷ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| الیاس جرجندی - در هفته‌ای که گذشت بازار طلا و سکه و در راستای کاهش قیمت ارز در بازار با افت قیمت‌ها در طلا و سکه مواجه بود؛ اما از دیروز بعدازظهر علی‌رغم ثبات قیمت در بازار جهانی طلا، به دلیل افزایش قیمت ارز در بازار داخلی؛ شاهد افزایش قیمت در بازار سکه و طلا بودیم.

محمد کشتی‌آرای، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف در خصوص وضعیت امروز یک‌شنبه 27 آبان‌ماه در بازار سکه و طلا به خبرنگار اقتصادی اعتمادآنلاین گفت: به دلیل اینکه بازارهای جهانی امروز یک‌شنبه تعطیل هستند، قیمت جهانی طلا امروز بدون تغییر بود. از دیروز بعدازظهر هم‌زمان با افزایش قیمت ارز، قیمت طلا و سکه دوباره سیر صعودی گرفت. امروز هم با بیشترین افزایش روزانه با حدود 550 هزار تومان برای هر قطعه سکه، قیمت سکه تمام بهار آزادی به 4 میلیون و 360 هزار تومان رسید.

او افزود: این افزایش در حالی بود که در دو روز گذشته با توجه به کاهش قیمت ارز و همچنین کاهش قیمت طلا و سکه، میل به خرید و سرمایه‌گذاری و همچنین سطح دادوستدها کاهش پیداکرده بود. ولی از دیروز با توجه به افزایش قیمت ارز که بعدازظهر اتفاق افتاد و تا به امروز هم ادامه پیدا کرده قیمت ارز به بالای 13 هزار تومان رسید و همین افزایش قیمت ارز با توجه به اینکه قیمت طلا ثابت مانده بود باعث شد مجدداً قیمت طلا و سکه در داخل افزایش یابد. به‌نحوی‌که قیمت سکه که تا دیروز با 3 میلیون 750 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود امروز به 4 میلیون و 360 هزار تومان افزایش پیدا کند.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا ادامه داد: قیمت نیم‌سکه بهار آزادی هم که تا 1 میلیون 800 هزار تومان کاهش پیدا کرده بود امروز به 2 میلیون و 150 هزار تومان رسید و نزدیک به 350 هزار تومان افزایش قیمت داشت. قیمت ربع‌سکه بهار آزادی هم که 1 میلیون و 50 هزار تومان بود به 1 میلیون و 200 هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت سکه‌های 1 گرمی که به 660 هزار تومان رسید.

او افزود: هر مثقال طلا هم از 1 میلیون و 620 هزار تومان به 1 میلیون و 707 هزار تومان رسید و هر گرم طلای 18 عیار هم امروز با قیمت 395 هزار تومان، به عنوان مبنای قیمت روی طلا و مصنوعاتش قرار گرفت.

کشتی‌آرای در پایان گفت: با توجه به روند افزایشی قیمت طلا و سکه مجدداً بازار با تقاضا روبه‌رو شد. این در حالی است که در چند روز گذشته روند تقاضا در بازار رو به کاهش بود. در حالی که حباب سکه هم به زیر 300 هزار تومان کاهش پیدا کرده بود مجدداً حباب 350 هزارتومانی روی هر قطعه سکه ایجاد شد که علت افزایش آن تقاضای به وجود آمده در بازار است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها