کد خبر: 245880
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۹:۰۰
| |

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌و‌گو با اعتمادآنلاین:

چه لزومی دارد افراد برای دریافت وام به نمایندگان مراجعه کنند؟/ امروز بانک‌ها وام‌های خرد نمی‌دهند/ بانک‌ها دلیل مراجعه مردم به نمایندگان برای دریافت وام را در خودشان جست‌وجو کنند

یک نماینده مجلس گفت: بانک کشاورزی موظف است که در خدمت هرگونه نیاز کشاورز باشد. اما برخی از مدیران بانک‌ها به حدی مغرور شده اند که گستاخانه صحبت می‌کنند. فلسفه بانک کشاورزی در خدمت به کشاورز است.

چه لزومی دارد افراد برای دریافت وام به نمایندگان مراجعه کنند؟/ امروز بانک‌ها وام‌های خرد نمی‌دهند/ بانک‌ها دلیل مراجعه مردم به نمایندگان برای دریافت وام را در خودشان جست‌وجو کنند
کد خبر: 245880
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۱۶:۲۹:۰۰

اعتمادآنلاین| مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» با اشاره به اظهارات اخیر مدیرعامل بانک کشاورزی گفت: یک نماینده مجلس 10 میلیون وام را برای خودش نمی‌خواهد و نیازی به وام 10 میلیونی ندارد. نمایندگان برای موکلینشان در حوزه‌های انتخابیه خود درخواست دریافت وام می‌کنند و این موضوع مشکلی ندارد.

او ادامه داد: بانک کشاورزی موظف است که در خدمت هرگونه نیاز کشاورز باشد اما برخی از مدیران بانک‌ها به حدی مغرور شده‌اند که اینگونه گستاخانه صحبت می‌کنند. فلسفه بانک کشاورزی در خدمت به کشاورز است. خدمت به کشاورز یک بار شامل وام برای کمباین و بار دیگر وام برای کشاورزی می‌شود؛‌ در این شرایط معنایی ندارد که به او وام ندهند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: چه لزومی دارد که کشاورز یا یک فرد عادی برای دریافت وام نزد یک نماینده برود؟ در گذشته تمامی بانک‌ها نیازهای ضروری مردم را تامین می‌کردند اما در حال حاضر این اقدام را انجام نمی‌دهند. بنابراین مردم برای دریافت وام مجبور می‌شوند به فردی مراجعه کنند.

لاهوتی گفت: بانک کشاورزی یکی از بانک‌های خوب کشور است و مدیرعامل آن فهمیده است اما این عیب را بانک‌ها باید در خودشان جستجو کنند که چرا مردم برای دریافت وام نزد نمایندگان می‌روند. وقتی که فردی برای دریافت وام نزد یک نماینده می‌رود نشان می‌دهد که آن فرد تمامی اقدامات لازم را انجام داده اما موفق به دریافت وام نشده است.

او گفت: در گذشته برای دریافت وام ضروری مردم بدون واسطه نزد بانک‌ها می‌رفتند و وام دریافت می‌کردند اما امروز بانک‌ها وام‌های خرد نمی‌دهند و با خود محاسبه می‌کنند و می‌گویند بجای اینکه به 5 هزار نفر 10 میلیون تومان وام بدهیم آن را به یک نفر بدهیم. در حالیکه بانک‌ها باید به خودشان این سختی را بدهند. بانک‌ها باید همانطور که در خدمت تولید هستند در خدمت مردم هم باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: بانک‌ها باید این عیب را در خودشان جستجو کنند. زمانیکه آنها مشکل مردم را حل نمی‌کنند مردم به نمایندگان مراجعه می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها