کد خبر: 245890
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۰:۰۰
| |

پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین

طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها همچنان در نوبت بررسی در صحن مجلس است/ می‌توانیم درخواست اولویت برای بررسی این طرح را داشته باشیم/ تجمع حق مسلم مردم است

یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس تاکید کرد: راهپیمایی مردم که اصل مسلم قانون اساسی است را دنبال کردیم و مباحثی در کمیسیون مطرح شد و طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها مردم به صحن ارجاع شد. این طرح در حال حاضر در نوبت است تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

طرح ساماندهی تجمعات و راهپیمایی‌ها همچنان در نوبت بررسی در صحن مجلس است/ می‌توانیم درخواست اولویت برای بررسی این طرح را داشته باشیم/ تجمع حق مسلم مردم است
کد خبر: 245890
|
۱۳۹۷/۰۸/۳۰ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پروانه مافی نماینده تهران در مجلس و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به ضرورت تصویب طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها ، گفت: اصل 27 قانون اساسی تجمع و راهپیمایی را جزو حقوق مردم می‌داند که باید در پی درخواست‌های قانونی و رسمی خودشان بتوانند در محلی اجتماع کنند.

او ادامه داد: مردم باید بتوانند مطالبشان را در تجمعات بیان کنند و دولت و مجلس هم این مطالبات را بشنوند و برای رسیدگی به آن اقدامات عملی داشته باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما طرح تجمع و راهپیمایی مردم را دنبال کردیم و مباحثی در کمیسیون مطرح شد و طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها به صحن ارجاع شد.

مافی در خصوص وضعیت طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها در مجلس، خاطرنشان کرد: این طرح در حال حاضر در نوبت است تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد. طرح‌ها و لوایحی که در نوبت قرار دارد، زیاد است به همین دلیل هنوز نوبت بررسی این طرح نرسیده است.

او با بیان اینکه در خواست بررسی الویت دار طرح برگزاری تجمعات و راهپیمایی‌ها را ارائه خواهیم کرد، گفت: می‌توانیم درخواست الویت برای بررسی این طرح را داشته باشیم. باید ابتدا پیگیری کنیم که زمان بررسی این طرح در مجلس چه روزی خواهد بود و اگر فاصله زمانی زیادی تا بررسی باقی مانده بود می‌توان درخواست الویت داد.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشورادامه داد: این طرح کمک می‌کند تا تجمعات مردم سامان دهی شود. البته بخشی از این قانون در حال حاضر در حال اجرا است و تجمعاتی که در مقابل مجلس شورای اسلامی است، قانونی است. اما ما می‌خواهیم فضاهای دیگری برای تجمعات مردم دیده شود و پیشنهادی در این خصوص در شهر تهران داده شد که مناطقی برای تجمع مردم مشخص شود. اما این طرح هنوز در دستور کار صحن مجلس قرار نگرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها