محمدرضا نجفی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی

مدیریت تحریم را با کیفیت بیشتر و بهتر عملیاتی کنیم/ ارکان حاکمیت در چارچوب مصالح کشور به وظایف خودشان عمل کنند

محمدرضا نجفی، نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: باید بنگاه‌های اقتصادی را به مردم واگذار کنیم و تصدی‌گری دولت را در اقتصاد کاهش دهیم.

مدیریت تحریم را با کیفیت بیشتر و بهتر عملیاتی کنیم/ ارکان حاکمیت در چارچوب مصالح کشور به وظایف خودشان عمل کنند
کد خبر: 246040
|
۱۳۹۷/۰۸/۲۸ ۰۹:۴۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا نجفی، نماینده مجلس شورای اسلامی درباره معافیت دولت آمریکا به هشت کشور، بیان کرد: معتقدم باید از همه فرصت‌ها حداکثر استفاده و بهره‌برداری را کرد.

وی خاطرنشان کرد: خرید نفت از سوی هشت کشور پس اعمال تحریم‌های جدید بر کشورمان فرصت مناسبی است تا بتوانیم سیاست‌ها و اقداماتی را که برای مدیریت مساله تحریم در اختیار داریم با کیفیت بیشتر و بهتر به کار گیریم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه‌که در این برهه از زمان بسیار مهم و اثرگذار است،‌ جهت‌گیری اصولی دستگا‌ه‌های مسئول مخصوصا دستگاه دیپلماسی کشور است. اجزا و ارکان حاکمیت نظام باید به وظایف خودشان در چارچوب منافع ملی و مصالح کشور و مردم عمل کنند.

وی با اشاره به خرید نفت از سوی هشت کشور پس از اعمال تحریم‌های جدید از سوی دولت ایالات متحده، عنوان کرد: این امر می‌تواند نشانه‌های مختلفی در روابط بین‌الملل مانند کنش‌ها و واکنش‌ها،‌ تاثیرها و تأثرهای متقابل بین کشورها باشد اما مهم این است بدانیم دشمنان، رقبا و کسانی که خیرخواه ما نیستند می‌خواهند چه مسیری را طی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اصل مساله داشتن یک راهبرد استراتژیک که بر اساس آن منافع ملی، امکانات و سرمایه‌های کشور را ساماندهی کنیم.

وی ادامه داد در دل این حرکت‌ها می‌توان نتایجی ماندگار و مهمی خلق کرد، لذا تاکید می‌کنم باید درک صحیحی از منافع ملی و بسیج همه امکانات کشور برای تحقق آثار و نتایج هرچه مطلوب‌تر داشته باشیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود شاید در این شرایط عده‌ای به نام دور زدن تحریم‌ها اموال بیت‌المال را مانند آن‌چه که در گذشته شاهدش بودیم مصادره به مطلوب کنند،‌ چه نظارتی باید ایجاد شود،‌ اظهار داشت: باید در سطح بنیادی و زیر بنایی که همان بحث ساماندهی روابط بین‌الملل و داخلی است، التزام به قواعد کار جمعی سازنده و توسعه پیوندها و منافع مشترک چه در حوزه‌های داخلی و خارجی را به وجود بیاوریم.

وی با بیان این که اقدامات مهم‌تری باید در راستای کار جمعی صورت بپذیرد، گفت: باید به سمت کاهش تصدی‌گری و مداخلات دولت در فرآیندهای اقتصادی گام برداریم و بنگاهای اقتصادی را به مردم واگذار کنیم.

نجفی تاکید کرد:الکترونیکی کردن خدمات و روابط فیمابین دستگاه‌ها و مردم و همچنین توسعه دولت الکترونیک که اقدام موثر و کم‌هزینه‌ای است، می‌تواند در زمینه کاهش فساد موثر باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دیگر در بحث استفاده مطلوب از شرایط حضور نیروهای شایسته در رأس امور است باید کسانی بیایند که توانایی‌های لازم را برای توسعه و کار جمعی داشته باشند زیرا سرمایه‌های سازنده در پرتو کار گروهی و همت همگانی به وجود می‌آید.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها